Zespół Mercedes-AMG Petronas na torze Silverstone zaprezentował nowy bolid W08 EQ Power+ na sezon 2017 Formuły 1. Pod względem technicznym samochód prezentuje się świetnie. Drobnym modyfikacjom uległo także malowanie.
Mercedes połączył dwie rzeczy, bo wraz z prezentacją bolidu odbył się dzień filmowy na torze Silverstone (maksymalnie 100 km na specjalnych oponach). Bolid wyjechał na tor przed oficjalną prezentacją, dlatego już wcześniej pojawiło się sporo jego zdjęć (dziennikarze tam obecni nie próżnowali). Sama prezentacja była niecodzienna, bo bolid został zaprezentowany przy pomocy kamery 360 stopni w garażu. Bolid prezentuje się znakomicie pod względem technicznym. Malowanie uległo kilku modyfikacjom w porównaniu do zeszłego sezonu, ale nie ma tu rewolucji. Cały układ kolorów jest ten sam, ale dzięki tym kilku drobnym zmianom (zielone i niebieskie paski!) całość wygląda moim zdaniem dynamiczniej i efektowniej.
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) February 23, 2017
Bolid W08 EQ Power+ ma wiele ciekawych elementów technicznych. Jako całość już teraz wygląda na bardzo dopracowany, widać, że Mercedes długo i intensywnie nad nim pracował. Z przodu bolidu mamy wreszcie ładny nos, bez żadnych wypustek wraz z bardzo rozwiniętym przednim skrzydłem. Powraca s-duct, który wydaje się, że jest większy niż rok temu. Przednie zawieszenie jest naprawdę wyjątkowo przygotowane, na pewno chcą zyskać tu sporo pod względem aerodynamiki. Hitem są wszystkie elementy wokół wlotów do chłodnic. Tak skomplikowanych i charakterystycznych owiewek w tym miejscu, nie było w F1 od 2008 roku. To miał być obszar największych innowacji w tym roku – Mercedes to potwierdza. Projektantom Mercedes udało się bardzo ciasno upakować silnik. Widać na zdjęciach z góry, jak karoseria bolidu jest bardzo ściśnięta z tyłu, da to bardzo duże korzyści aerodynamiczne. Oczywiście tył bolidu, w tym dyfuzor jest bardzo rozbudowany – według nowych regulacji. Bolid Mercedesa wygląda już teraz na w pełni gotowy do rywalizacji, na pewno do startu sezonu pojawi się sporo poprawek, które go jeszcze ulepszą.
Mercedes ma dwie wersje pokrywy silnika. Z uwagi na duży wiatr testowali podczas dnia filmowego tylko wersję bez płetwy rekina. Na testach mają sprawdzać także inne warianty. W ogóle Mercedes zapowiedział bardzo intensywny program testowy z wieloma rzeczami do sprawdzenia.
Mercedes W08 EQ Power+ galeria zdjęć
Źródło: Mercedes-AMG Petronas
Mercedes dodał do nazwy bolidu „EQ Power+”. To nowa nazwa Mercedesa dla wszystkich przyszłych hybrydowych samochodów drogowych. Będą wykorzystywać F1 do jej promocji. Więc oficjalnie pełna nazwa bolidu to W08 EQ Power+.
Mercedes przeszedł zmiany przed sezonem 2017. Nico Rosberg odszedł z Formuły 1 i w jego miejsce zakontraktowano Valtterego Bottasa. Fin otrzymał roczna umowę, wiec musi zaprezentować się bardzo dobrze, aby liczyć na jej kontynuację. Po sezonie 2017 kończą się umowy kilku znanych kierowców, więc Mercedes będzie miał wybór. Lewis Hamilton ma jeszcze umowę do końca 2018 roku. Swoje kontrakty do końca 2020 roku przedłużyli szefowie zespołu Toto Wolff i Niki Lauda, z Mercedesa odszedł trzeci z grona szefów – Paddy Lowe. Obowiązki Lowe’a w zakresie kierowania zespołem przejmie Wolff. Nowym dyrektorem technicznym zostanie od marca James Allison, który zastąpi w tych kwestia Lowe’a.
Podczas prezentacji zespołu Force India (szczegóły) przedstawiciel tego zespołu wspomniał o poprawkach silnika Mercedesa, które przekroczyły oczekiwania. Będzie to bardzo dobra wiadomość dla zespołów z tym silnikiem i zła dla rywali. Renault wspomniało podczas swojej prezentacji o poprawie po stronie silnika o 0,3 sekundy na jednym okrążeniu. Jeśli Mercedes poprawi się w podobnym stopniu lub więcej, to dalej będą mieć wyraźną przewagę po stronie jednostki napędowej nad rywalami.
Komplet informacji o wszystkich prezentacjach bolidów Formuły 1 na sezon 2017 znajduje się TUTAJ.