Zespół Visa Cash App Racing Bulls Formula One Team podczas imprezy F1 75 Live ujawnił swój nowy bolid VCARB 02 na sezon 2025. Juniorska ekipa Red Bulla znacznie odświeżyła swoje barwy, ma jeden z najładniejszych samochodów w stawce.
Prezentacja bolidu VCARB 02 była bardzo podobna do tego co zrobiło Ferrari, ale z tego powodu została medialnie zepchnięta na boczny tor. Ekipa Racing Bulls ujawniła nowe malowanie na sezon 2025 podczas imprezy F1 75 Live z udziałem wszystkich ekip w Londynie. W trakcie jej trwania udostępnili mediom oraz w Internecie komputerowe grafiki przedstawiające nowy bolid. Ekipa Racing Bulls podobnie jak Ferrari, bardzo szybko po zakończeniu wtorkowej imprezy w Londynie poleciała prywatnym samolotem do Włoch, bo w środę od 9:00 nowy bolid wyjechał na tor Imola w ramach dnia filmowego. Na początku jeździł nim Yuki Tsunoda a później Isack Hadjar. Zespół początkowo planował wykonać dzień filmowy dzień przed grupową prezentacją w Londynie, ale z uwagi na spodziewany wyciek zdjęć do Internetu zmienili swój plan (na torze Imola łatwo można zrobić zdjęcia jeżdżącym samochodom przez zwykłych kibiców).
Warto dodać, że na torze Imola wykorzystali również dwuletni bolid, jeszcze pamiętający czasy AlphaTauri. Jeździł nim na potrzeby kręcenia materiałów filmowych oraz treningu Hadjar, a w czwartek przejął go Arvid Lindblad, który w ten sposób rozpoczął swoje testy i przygotowania do debiutu w F1, co powinno stać się w 2026 roku.
Lekka modyfikacja nazwy, odmieniona kolorystyka i zmiany wśród sponsorów Racing Bulls
Zespół w 2025 roku naprawił zeszłoroczny błąd modyfikując pełną nazwę zespołu z „Visa Cash App RB Formula One Team” na „Visa Cash App Racing Bulls Formula One Team„. To oznacza, że w tym roku mówi się na nich Racing Bulls. Dokładnie taki sam plan był rok temu i tak brzmi zmodyfikowana wtedy nazwa firmy, ale rok temu z pewnego powodu w ostatniej chwili zmienili nazwę ekipy na skrót RB. Powód były czysto komercyjny, bo dzięki temu więcej ludzi mówiło o tej ekipie wykorzystując sponsorów tytularnych, a tak w przypadku innych ekip w języku potocznym się nie robi. W 2025 roku częściowo wraca normalność, bo wciąż mocno promują skrót VCARB i tak też ponownie nazywają bolid, więc część kibiców i dziennikarzy będzie także w ten sposób ich nazywać. Na Cyrk F1 od końcówki 2024 roku korzystam z nazwy Racing Bulls, taka nazwa będzie też w grafikach telewizyjnych.
Istotniejszą zmianą w 2025 roku jest mocna modyfikacja schematu malowania. Już w 2024 roku mieli jeden z najbardziej wyróżniających się bolidów w stawce, ale w 2025 roku jest jeszcze lepiej. Odważę się napisać, że to najładniejszy tegoroczny bolid, będzie bardzo dobrze widoczny na torze. W 2025 roku ich schemat kolorystyczny jest oparty o biały kolor, którym pomalowali większość poszycia samochodu. Dodatkowo są elementy niebieskie, żółte i czerwone. Bardzo ładnie podkreślili swoje związki z Red Bullem poprzez żółty nos z czerwonymi bykami po bokach oraz żółty obszar za kokpitem kierowcy z dużymi czerwonymi bykami po bokach. Dodatkowo jest bardzo fajny motyw wielu małych, niebieskich byków na pokrywie silnika, co przypomina gwiazdki stosowane przez Mercedesa. Na samochodzie jest sporo czarnego koloru, ale udało im się go nieźle wkomponować w całość, szczególnie pomysłowo zrobili to w sekcjach bocznych tworząc czarny pas od wlotów do chłodnic do podłogi. Bolidy tej ekipy będą łatwo rozpoznawalne z daleka, każdy będzie także wiedział, że promują Red Bulla, a dodatkowo sama wykorzystana kolorystyka ładnie się komponuje.
Zespół po zakończeniu 2024 roku stracił wsparcie polskiego Orlenu, podobno była to bardzo wysoka umowa, a także dwóch małych partnerów. od początku roku ogłosili umowy z pięcioma nowymi, małymi partnerami. Racing Bulls ma dwóch sponsorów tytularnych: Visa oraz Cash App, a dużym sponsorem jest również odzieżowa marka Hugo. Ogółem na początku 2025 roku zespół Racing Bulls ma łącznie tylko 18 partnerów, nie zaliczam do tego grona Red Bulla, bo to właściciel ekipy.
Racing Bulls VCARB 02 – galeria komputerowych grafik i zdjęć z dnia filmowego
W galerii znajdują się komputerowe grafiki oraz zdjęcia z dnia filmowego na torze Imola. Zespół udostępnił bardzo mało zdjęć z toru.
Źródło: Visa Cash App Racing Bulls Formula One Team
Przegląd rozwiązań technicznych w samochodzie Racing Bulls VCARB 02
Zespół w zeszłym roku rozwijał bolid dość chaotycznie. Przywozili sporo nowości, ale nie wszystkie poprawiały osiągi. Regularnie punktowali, ale poza nielicznymi wyjątkami rywalizowali o pozycje pod sam koniec TOP10.
Najbardziej widoczna zmiana w nowym bolidzie ekipy Racing Bulls to modyfikacja sekcji bocznych i wlotów powietrza do chłodnic. Zespół w tym roku dołączył do wielu innych ekip, które wloty mają trochę cofnięte a przed nimi u góry powstaje coś w rodzaju skrzydła. Lekko zmienił się także kształt bocznych wlotów do chłodnic, to kolejna ekipa, gdzie zastosowano rozwiązanie w kształcie litery P (wąski, prostokątny wlot jest wzdłuż monokoku). Nie jest to jednak tak wymyślne rozwiązanie jak u kilku konkurentów. Górny wlot nad głową kierowcy pozostał praktycznie niezmieniony, ma unikalny kwadratowy kształt.
Jeżeli chodzi o przód samochodu to tam nie ma istotnych zmian, ale są drobne modyfikacje. Z przodu mają zawieszenie typu pull-rod kupowane od Red Bulla, ale nie doszukałem się komentarza czy jest to wersja tegoroczna czy zeszłoroczna. Nos bolidu zwęża się na końcu i łączy z dolnym płatem przedniego skrzydła – podobnie jak w poprzednim bolidzie. Geometria przedniego skrzydła jest podobna do poprzedniej. W środkowej sekcji bolidu zespół ma ładnie wyrzeźbione sekcje boczne, a na pokrywie silnika ma wypukłe elementy tzn. działa. Na tylnej osi pozostało zawieszenie typu push-rod. Tylne skrzydło podąża za tegorocznym trendem czyli wyraźne uniesienie do góry bocznych końcówek.
Pierwszy wyjazd bolidu Racing Bulls VCARB 02 na tor Imola
Looks even better on track #F1 #VCARB pic.twitter.com/0ipNoTdlM2
— Visa Cash App Racing Bulls F1 Team (@visacashapprb) February 19, 2025
Podsumowanie prezentacji bolidu Racing Bulls VCARB 02
Moim zdaniem pod względem kolorystycznym bolid Racing Bulls VCARB 02 jest najładniejszy w tegorocznej stawce. Pokazali, że da się wprowadzić ciekawe barwy, które będą jednocześnie zgodne z wymogami promocji właściciela. Sam bolid nie ma w sobie żadnych widocznych innowacji, poszli z rozwojem utartą ścieżką, co nie jest niczym zaskakującym. Zespół zakończył sezon 2024 na ósmym miejscu w końcowej klasyfikacji i moim zdaniem sukcesem w 2025 roku będzie utrzymanie tej pozycji. Inne ekipy z końca stawki wydają się mieć większe możliwości techniczne, a także lepsze składy kierowców.
Od początku stycznia zespół przeniósł swoją brytyjską bazę do fabryki Red Bulla w Milton Keynes. Ma to im pomóc w rozwoju bolidów w przyszłości. Sytuacja podobna do Haasa, który ma jedną ze swoich baz na terenie fabryki Ferrari.
Komplet informacji o wszystkich prezentacjach bolidów Formuły 1 na sezon 2025 znajduje się w specjalnym podsumowaniu tutaj. Znajdziecie tam daty, szczegóły, zdjęcia i odnośniki do omówień wszystkich prezentacji.








