Zespół Sauber F1 Team jako ostatni zaprezentował nowy bolid Sauber C35 przygotowany z myślą o sezonie 2016. Bolid zadebiutuje na torze podczas ostatniej tury testów.
Monisha Kaltenborn zapowiada, że celem jest poprawa w tym roku dzięki nowemu bolidowi. Kluczowe będzie rozpoczęcie sezonu z pozycji zespołu środka stawki. Wtedy będzie można zacząć mówić, jakie pozycji są dla nich celem w rywalizacji.
Mark Smith, dyrektor techniczny zmienił nieco filozofię budowy nowego bolidu. Oparli się na trzech kluczowych aspektach: zmieniona filozofia aerodynamiki, dostosowanie się do nowego silnika Ferrari oraz redukcja masy. Sauber C35-Ferrari jest ewolucją zeszłorocznej maszyny, co jest zrozumiałe przy niewielkich zmianach regulaminowych. Sauber nadal kupuje od Ferrari silniki oraz skrzynie biegów. Zmiany w tegorocznym silniku Ferrari wymusiły na zespole zmiany w monokoku. Nowe skrzynie biegów od Ferrari umożliwiły większe upakowanie tyłu bolidu C35. Sidepody są mniejsze i bardziej upakowane, zmianie uległo także chłodzenie.
Samo malowanie nie uległo zmianom. Zespół lekko zwiększył liczbę sponsorów. Więcej miejsca zajmują logotypy firmy Silanna. Wciąż najbardziej widoczny jest logotyp Banco do Brasil, sponsora związanego z Felipe Nasrem. Nowi sponsorzy znajdują się na tylnym skrzydle: telewizja CNBC, szwedzka firma informatyczna IFS oraz Malbuner Power Slice – producent słodkich przekąsek. Na owiewkach pod wlotami do chłodnic swoje miejsce znalazły logotypy producenta zegarków Edox. Z bolidu zniknął natomiast logotyp firmy Oerlikon.
Sauber C35 – galeria zdjęć
Źródło: Sauber F1 Team
Tak wyglądała prezentacja bolidu Saubera przed sezonem 2015 – Szczegóły.
Komplet informacji o prezentacjach bolidów F1 przed sezonem 2016 znajduje się TUTAJ.