Zespół Alfa Romeo F1 Team ORLEN opublikował w Internecie komputerowe grafiki przedstawiające zmodyfikowano malowanie na sezon 2022. Samochód został ujawniony już wcześniej, więc to była prezentacja jedynie malowania.
Zespół z Hinwil w połowie lutego zorganizował dzień filmowy na torze Fiorano na którym zadebiutował bolid C42 w kamuflażu. Takie samo malowanie wykorzystywano podczas przedsezonowych testów w Barcelonie. Nawet kierowcy stosowali specjalnie pomalowane kaski, a zespół wypuścił limitowaną kolekcję ubrań. Alfa Romeo kilkukrotnie stosowała w ostatnich latach tymczasowe malowanie, a w 2022 roku zrobili z tego większe wydarzenie.
Nowe malowanie na sezon 2022 zaprezentowali dwa dni po zakończeniu pierwszej tury testów. Zespół opublikował mnóstwo komputerowych grafik, zorganizował również konferencję prasową z udziałem trójki kierowców i kierownictwa zespołu. Nie była to więc typowa prezentacja na której odsłaniany jest samochód. Malowanie zostało opublikowane 30 minut wcześniej, a podczas transmisji były same rozmowy. Samochód Alfa Romeo C42 w biało-czerwonym malowaniu będzie jeździł w dzień prezentacji po torze Circuit de Barcelona-Catalunya w ramach drugiego w tym roku dnia filmowego.
Zmodyfikowane malowanie Alfy Romeo na sezon 2022
Zespół od kilku lat stosuje w F1 biało-czerwone barwy, ale co roku dokonuje drobnych modyfikacji wzoru. Na sezon 2022 zmiany w kolorystyce były bardzo duże i moim zdaniem zdecydowanie korzystne. Nowe malowanie nie zostało zaprojektowane przez zespół, a przez Alfa Romeo Centro Stile. Jest to jeden z działów producenta samochodów zajmujący się wzornictwem. Na samochodzie w tym roku jest znacznie więcej czerwonego koloru. Stosowana jest błyszcząca farba i inny odcień, więc na pewno nie będzie się to mylić z zespołem Ferrari. Wzór malowania przypomina mi te stosowane kilkanaście lat temu przez Toyotę. W Alfie Romeo podoba mi się pomalowanie kołpaków. Patrząc na samochód od tyłu można zobaczyć włoską flagę na wstecznych płatach tylnego skrzydła razem z logiem Alfy Romeo, co również bardzo pasuje. Jedyna rzecz jaka w tym malowaniu mi się nie podoba, to czarne przednie skrzydło. Ono moim zdaniem również powinno być biało-czerwone.
Galeria komputerowych grafik – Alfa Romeo C42
Po kilku godzinach od publikacji do galerii dodałem dwa zdjęcia z dnia filmowego i usunąłem dwie komputerowe grafiki
Źródło: Alfa Romeo F1 Team ORLEN
Znacznie więcej sponsorów w 2022 roku
Zespół utrzymał swoich dwóch głównych sponsorów: Alfa Romeo i PKN Orlen, a pełna nazwa przed startem sezonu 2022 została zmodyfikowana na Alfa Romeo F1 Team ORLEN. Frederic Vasseur jesienią 2021 roku mówił, że po zatrudnieniu Guanyu Zhou zaczął otrzymywać mnóstwo ofert od nowych sponsorów. Zespół faktycznie ogłosił wielu nowych partnerów przed startem sezonu 2022, ale brakuje wśród nich dużych sponsorów. Wszystkich można zaklasyfikować do grona niewielkich partnerów. Dzięki temu, że jest ich dużo, to Alfa Romeo może liczyć na kilkanaście milionów euro lub więcej.
W ostatnich kilkunastu dniach ogłoszono umowy z firmami: WEB EYEWEAR, Modere, DRF Bets, Rebellion, Sabelt, Camozzi, Z Capital Group, Accelleron, Floki Inu i Hyland. To prawdopodobnie nie koniec, bo brakuje istotnych firm z Chin, a angaż Guanyu Zhou miał oznaczać pozyskanie sponsorów z tego kraju.
Kilka słów o technicznych rozwiązaniach w Alfie Romeo C42
Bolid C42 znamy już od kilkunastu dni, szerzej opisałem jego najważniejsze cechy przy okazji raportu z dnia filmowego – Szczegóły. Alfa Romeo oparła swój tegoroczny koncept o bardzo duże podcięcie sidepodów podobnie jak kilka innych stajni. Boczne wloty powietrza do chłodnic są duże, a górny wlot jest podzielony na dwie części, to jest rozwiązanie stosowane przez Alfę (Saubera) kilka lat temu. Sidepody są bardzo podniesione do góry i tworzą między podłogą tunel sporych rozmiarów. Alfa Romeo nie udało się stworzyć tutaj tak ekstremalnego rozwiązania jak Aston Martin czy Red Bull. Górna powierzchnia sidepodów ma sporą liczbę grilli. Prawdopodobnie jednostka napędowa ma większe wymagania dotyczące chłodzenia, stąd taka konieczność.
Samochód podczas pierwszej tury testów częściej stał w garażu niż jeździł, bo pojawiało się wiele usterek. To jest w tej chwili główny problem zespołu. Potencjał w samochodzie jest, ale muszą testować, aby go móc w pełni wykorzystać. Jeśli testy w Bahrajnie również byłyby storpedowane awariami, to początek sezonu zapowiada się źle.
Wideo-prezentacja: malowanie Alfy Romeo C42 na sezon 2022
Podsumowanie
Zespół Alfa Romeo był ostatnim, który pokazał swoje malowanie na sezon 2022. Pozostałe stajnie swoje prezentacje zorganizowały wcześniej, a nowe samochody brały już udział w przedsezonowych testach. Teraz przed światem F1 kilkanaście dni przerwy, a w dniach 10 -12 marca odbędzie się druga tura testów w Bahrajnie. Wcześniej wyczekujmy wieści z obozu Haasa, bo jeśli faktycznie rozwiążą umowę ze swoim sponsorem tytularnym, to powinni przygotować zmodyfikowane malowanie.
Komplet informacji o wszystkich prezentacjach bolidów Formuły 1 na sezon 2022 znajduje się w specjalnym podsumowaniu pod tym linkiem.