Rosyjska firma Uralkali została sponsorem tytularnym zespołu Haas. Samochód na 2021 roku ma z tego powodu zupełnie nowe malowanie, które zostało zaprezentowane na komputerowych grafikach. Bolid VF-21 pokażą przed testami w Bahrajnie.
Zespół Uralkali Haas F1 Team pokazał nowe malowanie swojego samochodu na sezon 2021 na komputerowych grafikach. Bolid VF-21 zostanie zaprezentowany fizycznie na torze w Bahrajnie, przed garażem zespołu pierwszego dnia testów. Komunikacja zespołu jest myląca, bo na tych komputerowych grafikach jest zeszłoroczny bolid VF-20 z malowaniem na 2021 rok. Zespół wspomina w komunikacie o „nowym wyglądzie VF-21”, natomiast chodzi tutaj tylko o malowanie, bo jest to stary bolid, co dobrze widać po podłodze.
Uralkali Haas F1 Team
Gdy Nikita Mazepin podpisał wieloletnią umowę z zespołem Haas, to oczywistym faktem było dołączenie do tego zespołu firmy Uralkali (lub także Uralchem), która należy do jego ojca. Wydawało się, że to będą zwykłe duże logotypy, ale Uralkali poszło o krok dalej i zostało sponsorem tytularnym oraz odpowiada za całkowicie zmienione malowanie. Dmitrij Mazepin, który jest ojcem Nikity i właścicielem Uralkali ma bardzo duże ambicje w Formule 1. Starał się w ostatnich latach kupić zespoły Force India i Williams, ale jego oferty były odrzucane. Wydaje mi się, że sprawdzi się przysłowie do trzech razy sztuka. Koszty funkcjonowania zespołu Haas są wysokie, osiągają słabe wyniki sportowe i nie mają sponsorów. Gene Haas co roku musi dorzucać kilkadziesiąt milionów dolarów do budżetu, a jak wynika ze słów Guenthera Steinera, w połowie 2020 roku było bardzo blisko likwidacji i bankructwa tego projektu. Firma Uralkali podpisała z zespołem wieloletnią umowę.
Malowanie zespołu Uralkali Haas F1 Team na sezon 2021 – galeria komputerowych grafik
Źródło: Uralkali Haas F1 Team
Nowy malowanie i garstka sponsorów w Haasie w 2021 roku
Uralkali to jeden z największych na świecie producentów nawozów potasowych. Zawsze ta marka była bardzo dobrze widoczna na bolidach Nikity Mazepina w niższych seriach wyścigowych. W Formule 1 weszli na nowy poziom, bo zostali sponsorem tytularnym. Dodatkowo wykorzystają obecność w F1 do zmiany swojego wizerunku i logotypu – na bolidach jest już nowy logotyp. Samochód pomalowany jest w barwy rosyjskiej flagi, co podkreśla pochodzenie sponsora. Nie jest to nic nowego w Formule 1, bo również w tym roku są takie sytuacje. Dominującym kolorem w malowaniu jest biały, a ogólnie cały wzór to spora kolorystyczna odmiana dla stajni Haas.
Jeżeli chodzi o sponsorów, to Haas kolejny rok z rzędu jest najsłabszy w całej Formule 1, ale sytuacja w sezonie 2021 uległa dalszemu pogorszeniu. Po zakończeniu minionego roku utracili partnerów powiązanych z byłymi kierowcami, a także dwóch niezależnych. W 2021 roku mają tak naprawdę trzech sponsorów: Uralkali oraz 1&1 i Under Armour. Pierwszy z nich jest związany z Mazepinem, a dwaj pozostali z Schumacherem. Logotyp 1&1 jest dobrze widoczny, a Under Armour ledwo dostrzegalny.
Podsumowanie prezentacji zespołu Uralkali Haas F1 Team
Komplet informacji o wszystkich prezentacjach bolidów Formuły 1 na sezon 2021 znajduje się w specjalnym podsumowaniu TUTAJ.