McLaren w tym roku w trzech pierwszych wyścigach miał na sidepodach reklamy różnych sponsorów (Mobil 1, Esso oraz Gulf Air, chociaż dwa pierwsze należą do tego samego koncernu). To się może szybko zmienić. Według Sky News nowym tytularnym sponsorem zespołu ma zostać Rakuten.
Rakuten to największy sklep internetowy w Japonii, który ostatnio bardzo szybko rozwija się na wielu polach. W lutym za 900 mln $ kupili komunikator Viber. Ich celem jest rozwój na rynku światowym, rozwijają swoje oddziały w wielu krajach, kupili brytyjski sklep play.com. F1 byłaby idealnym miejscem dla ich strategii rozwoju. Umowa ma potrwać trzy lata i opiewać na 40 mln funtów rocznie. Czyli około 66 mln $. Vodafone płaciło 72-75 mln $ rocznie. I nic nie wskazywało, że w obecnych czasach uda się zdobyć podobne pieniądze. Ron Dennis zwlekał z podpisaniem stosownej umowy, bo bardzo wysoko cenił miejsce na bolidzie. W jednym z wywiadów na początku marca powiedział, że prowadzą rozmowy z kilkoma kontrahentami i liczy, że uda się dojść do porozumienia jeszcze w tym sezonie. Logo Rakutena jest czarno-czerwone. Powrót Hondy będzie idealnym momentem do zmiany barw bolidu, Rakuten z ich kolorystyką będzie pasował do wieli rozwiązań. Ale to temat na inną dyskusję.. Jonathan Neale zapytany dzisiaj o nowego tytularnego sponsora, powiedział tylko, że wiele się teraz dzieje za kulisami.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: