Robert Kubica zasiadł za kierownicą bolidu Alfa Romeo C41 podczas dnia filmowego na torze Circuit de Barcelona-Catalunya kilka dni po prezentacji nowego samochodu w Warszawie. Zespół opublikował sporo materiałów, a bolid tylko nieznacznie różni się od tego, który był na prezentacji.
Jak czytamy w komunikacie prasowym zespołu, bolid C41 wyjechał na tor po raz pierwszy o godzinie 9:32. Za kierownicą wtedy i przez cały dzień siedział tylko Robert Kubica, który pokonał 29 okrążeń i niecałe 100 kilometrów toru pod Barceloną. Polak jeździł głównie po krótszej nitce toru, aby móc jak najczęściej odwiedzać boksy (zwykle robi się tak na dniach filmowych). Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi byli na torze, ale tylko na potrzeby przygotowywania materiałów zdjęciowych i filmowych. Kubica jako jedyny jeździł w nowym bolidzie, co jest związane z jego programem na ten sezon zapewnionym przez PKN Orlen. Testy przedsezonowe potrwają jedynie trzy dni i wtedy powinni jeździć tylko kierowcy etatowi, bo czasu jest bardzo mało i to oni powinni mieć możliwość jazdy po 1,5 dnia, aby jak najlepiej poznać samochód i przygotować się do nowego sezonu. Udział w nich Kubicy byłby niespodzianką. Moim zdaniem dlatego to właśnie Polak wykonał cały dzień filmowy.
Podsumowanie prezentacji w Warszawie znajduje się pod tym linkiem.
Program przejazdów jak zwykle podczas takiego dnia filmowego polegał głównie na sprawdzeniu czy wszystko działa i czy nie ma żadnych poważnych problemów z zupełnie nowym samochodem. Najpierw Kubica wykonywał okrążenia instalacyjne, a później pierwsze testy. Podczas dnia filmowego zespoły mają do dyspozycji pokazowe opony Pirelli, więc nie ma co nawet próbować walczyć o dobre czasy, bo nie na tym takie przejazdy polegają. Nie było problemów technicznych, więc zespół jest zadowolony przed testami, które odbędą się w dniach 12-14 marca 2021 roku w Bahrajnie.
https://twitter.com/alfaromeoracing/status/1365220551434854400
Alfa Romeo to pierwszy zespół korzystający z silnika Ferrari, którego nowy bolid wyjechał w tym roku na tor. Są także pierwszym zespołem F1, który pojawił się na torze Circuit de Barcelona-Catalunya po modyfikacji zakrętu numer 10, a tym samym zmianie układu całego obiektu. Więcej o tej przebudowie znajdziecie we wcześniejszym tekście pod tym linkiem.
Galeria zdjęć – Alfy Romeo C41 na torze
Źródło: Alfa Romeo Racing Orlen
Prawdziwy bolid C41 na torze
Zespół Alfa Romeo zachował się uczciwie i nie kombinował, bo samochód który pojawił się na torze podczas dnia filmowego różni się tylko minimalnymi szczegółami w stosunku do tego, który został zaprezentowany na zdjęciach kilka dni wcześniej. W tym roku zespoły w tym temacie zachowują się bardzo różnie. Red Bull w ogóle nie dał zdjęć ze swojego dnia filmowego, a samochody McLarena czy AlphaTauri miały pewne znaczące modyfikacje w stosunku do tego co ujawnili na prezentacji. Malowanie C41 w świetle dziennym wygląda bardzo dobrze i zespół ponownie będzie miał jeden z najładniejszych samochodów w całej stawce. Dodatkowo będzie go łatwo rozpoznać z daleka, bo nikt inny nie powinien mieć zbliżonej kolorystyki.
Opóźnione prace nad symulatorem zespołu
Alfa Romeo w swojej informacji prasowej o dniu filmowym wspomina o tym, że Kubica ma sporą wiedzę zdobytą podczas pracy w ich symulatorze. Cztery dni wcześniej, podczas konferencji prasowej po prezentacji w Warszawie Jan Monchaux (dyrektor techniczny Alfy Romeo) powiedział, że ich symulator typu driver-in-the-loop, który zakupili pod koniec 2019 roku wciąż nie jest w pełni operacyjny. Z powodu wielu opóźnień w 2020 roku nie udało im się go w pełni uruchomić i skorelować z torem. Te prace będą wykonywane dopiero w 2021 roku i to będzie główne zadanie Kubicy. Frederic Vasseur doprecyzowywał, że Polak będzie co jeden, dwa miesiące jeździł w treningu, aby mógł odpowiednio pracować nad korelacją między symulatorem, a torem.
W 2020 roku głównym zadaniem Kubicy w tym zespole miała być właśnie taka praca nad symulatorem, którą teraz planują na 2021 rok. Wszystko uległo opóźnieniu z powodu koronawirusa i zmian w F1. Kubica przyznał w jednym z wywiadów pod koniec sezonu 2020, że nie korzystał z symulatora od czerwca. W tym roku czeka go tam więcej pracy.
Komplet informacji o wszystkich prezentacjach bolidów Formuły 1 na sezon 2021 znajduje się w specjalnym podsumowaniu TUTAJ.