Formuła 1 powróci na odmieniony tor Sepang pod Kuala Lumpur z wyścigiem o GP Malezji 2016 w październiku tego roku. Obiekt w ostatnich miesiącach przeszedł gruntowną modernizację.
Tor Sepang w Malezji został wybudowany pod koniec lat 90-tych XX wieku i zadebiutował w Formule 1 w 1999 roku. Od tego czasu nie był poddawany żadnym większym pracom remontowym. Dlatego w tym roku przeprowadzono trwającą trzy miesiące modernizację. Ta zakończyła się w maju, ale wcześniej zabrakło czasu aby dokładniej przyjrzeć się jej efektom na blogu.
W ramach przeprowadzonych w tym roku prac remontowanych wymieniono nawierzchnię na całej długości toru, jednocześnie nie zmieniając jego układu. Zmiana ta będzie się od razu rzucać w oczy, bo nowy asfalt jest o wiele ciemniejszy od tego, który był dotychczas na torze. Poza nawierzchnią odnowiono także krawężniki, strefy wyjazdowe oraz system melioracji w kilku zakrętach na torze. Najbardziej rzucają się w oczy zmiany wprowadzone w zakrętach numer 2, 5, 9 oraz 15.
Film z przejazdu po odnowionym torze Sepang
https://www.youtube.com/watch?v=2ufoRMk-AhE
W zakręcie numer dwa podniesiono jego wewnętrzną część. Wcześniej w tym miejscu na torze było zauważalne zagłębienie, a teraz asfalt w tym miejscu jest prosty. W zakrętach numer pięć i dziewięć zwiększono odwrotne nachylenie.
Największe zmiany dotknęły ostatniego zakrętu na torze, czyli nawrotu łączącego dwie długie proste. Zakręt ten (numer 15), został zupełnie przeprofilowany. Jego wewnętrzna część została podniesiona aż o metr do góry. A więc zakręt jest teraz nachylony odwrotnie (z angielskiego off-camber), stanie się większym wyzwaniem dla kierowców. Taka zmiana pozytywnie wpłynie na odprowadzanie wody, która teraz będzie spływać na zewnętrzną stronę zakrętu. Wcześniej w tym miejscu zawsze tworzyły się kałuże.
Tor Sepang posiada kontrakt na rozgrywanie wyścigów Formuły 1 o GP Malezji do końca 2018 roku. Tegoroczny wyścig odbędzie się na początku października. Tor w nowym kontrakcie wywalczył sobie przeniesienie z początkowej do końcowej części kalendarza F1.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: