Zespół Renault F1 Team otworzył sezon 2020 podczas imprezy w Paryżu. Nie można tego wydarzenia nazwać prezentacją, bo zobaczyliśmy jedynie fragmenty nowego samochodu. Nowy bolid zadebiutuje na testach.
Niecodzienna impreza Renault
Muszę zaznaczyć na początku, że Renault nie zapowiadało, że pokażą nowy bolid na sezon 2020. Zapowiedź tej imprezy sugerowała, że będzie to coś w rodzaju konferencji prasowej z przedstawieniem samochodu w formie komputerowych grafik lub zdjęć. Jednak ostateczna forma tej imprezy była naprawdę specyficzna, by nie powiedzieć że dziwna. Trudno będzie jakiemuś zespołowi przygotować w tym roku gorszą prezentację / imprezę rozpoczynającą sezon.
Renault otwarło sezon 2020 w Paryżu we flagowym sklepie całego koncernu L’Atelier Renault. Impreza nie była transmitowana na żywo, więc zwykli kibice otrzymywali jedynie krótkie fragmenty, zdjęcia i wypowiedzi. Podczas tej imprezy obecni byli etatowi kierowcy (Daniel Ricciardo i Esteban Ocon), wszyscy wysoko postawieni pracownicy zespołu (Cyril Abiteboul, Alain Prost, Marcin Budkowski, Pat Fry oraz Rémi Taffin), a także kierowcy z programu juniorskiego. Całość imprezy przypominało swoją formą konferencję prasową. Byli na niej obecni dziennikarze oraz partnerzy zespołu.
Nowy bolid i cele na sezon 2020
Kluczową kwestią jest bolid R.S.20 na sezon 2020, który podczas konferencji nie został pokazany. Renault jedynie przedstawiło cztery komputerowe grafiki pokazujące fragmenty tego samochodu. Co ważne ten samochód jest pomalowany na czarno. Podczas konferencji potwierdzono, że są to jedynie barwy na testy, a docelowe malowanie pojawi się podczas GP Australii. Nie wiadomo dlaczego Renault zastosowało tymczasowe malowanie. Być może to tylko celowy sposób na zwiększenie zainteresowania podczas testów, a być może jeszcze prowadzą rozmowy z jakimś dużym sponsorem. Całkowicie czarny samochód podczas testów na pewno utrudni konkurencji doszukanie się szczegółów na samochodzie.
Jak wynika z wypowiedzi szefostwa podczas tej imprezy celem zespołu na sezon 2020 jest czwarta pozycja. Cyril Abiteboul pokreślił trzy inne kluczowe cele: ograniczenie liczby awarii, szybkie tempo rozwoju na początku sezonu oraz dobra korelacja danych z fabryki i toru. Celem nadrzędny całej stajni jest sezon 2021 i z jego myślą dokonano zmian w fabryce w zeszłym roku. Marcin Budkowski powiedział, że będą starali się jak najszybciej przerzucić pełne siły na prace nad bolidem na kolejny sezon. Wiele zależy od tego jak ułoży się początek sezonu 2020.
Renault R.S.20 – galeria komputerowych grafik
Źródło: Renault F1 Team
Dodatkowe informacje z imprezy Renault
Cyril Abiteboul zapytany o nowy bolid zaprzeczył, że mają opóźnienie w pracach przygotowawczych. Szef Renault stwierdził, że nie warto podczas takiej imprezy pokazywać starszego samochodu lub tylko atrapy, bo kibice oczekującą prawdziwej i nowej maszyny. Opinie kibiców na temat takich prezentacji były bardzo krytyczne stąd taka decyzja Renault. Nowy samochód zostanie pokazany pierwszego dnia testów. Obecnie jest on jeszcze przygotowywany w fabryce w Enstone, a zabranie go na ponad jeden dzień do Paryża zaburzyłoby te plany. Nowy bolid ma być ewolucją zeszłorocznej maszyny. Nie próbuję nawet omawiać komputerowych grafik, bo za mało one pokazują.
Wszyscy kluczowi sponsorzy zespołu Renault pozostali na sezon 2020, są to marki: BP Castrol, MAPFRE, DuPont, INFINITI, Microsoft, EURODATACAR, Bell&Ross, Le coq sportif, and RCI Bank and Services.
Chińczyk Guanyu Zhou podczas tej imprezy został ogłoszony kierowcą testowym Renault w 2020 roku. On należy do programu juniorskiego i zbliża się do debiutu w Formule 1. Nie może być zawodnikiem rezerwowym, bo nie spełnia jeszcze wysmagań do uzyskania superlicencji.
P.S. Renault na swojej stronie internetowej opublikowało specyfikację techniczną jednostki napędowej na sezon 2020, która została skopiowana z zapowiedzi sezonu 2018. W jednym miejscu zapomnieli zmienić daty, podali również limity części sprzed dwóch lat.
Komplet informacji o wszystkich prezentacjach bolidów Formuły 1 na sezon 2020 znajduje się w specjalnym podsumowaniu TUTAJ.