Zespół Sauber będzie korzystał w sezonie 2017 z silników Ferrari z końca 2016 roku. Sauber tłumaczy to chęcią skupienia się na samochodzie. Mi wygląda to na okres przejściowy przed zmianą na Hondę.
Monisha Kaltenborn potwierdziła w Japonii pojawiające się od kilku dni plotki. Sauber w 2017 roku będzie korzystał z silników Ferrari z końca 2016 roku (ostatniej specyfikacji wprowadzonej na Monzy). Według słów szefowej Saubera decyzja została podjęta kilka miesięcy temu. Zespół zna obecny silnik i chce skupić się w pracach nad dobrym bolidem w przyszłym roku. Dzięki temu nie będą musieli dostosowywać się do ewentualnej zmiany rozmiarów jednostki napędowej. Kaltenborn zaprzeczyła sugestiom, że ta decyzja jest podyktowana finansami.
Jazda z rocznym silnikiem w 2017 roku będzie drogo kosztować Saubera pod względem formy. Za rok nie będzie systemu talonów, więc producenci silników będą wprowadzać bardzo dużo ulepszeń w trakcie sezonu. Sauber zostanie z nieulepszanym silnikiem. Decyzja ta nie jest dla mnie logiczna biorąc pod uwagę jej termin i słowa szefowej Saubera, że decyzja została podjęta kilka miesięcy temu. Spokojnie zdążyliby dostosować bolid do ewentualnych zmian. Z finansami stoją teraz o wiele lepiej dzięki nowemu właścicielowi (szczegóły).
Dla mnie wytłumaczenie jest tylko jedno: Sauber planuje zakończyć współpracę z Ferrari i przejść na silniki Hondy w 2018 roku. Dlatego Ferrari chcąc chronić swoje rozwiązania dostarczy im tylko starsze silniki. Honda ostatnio oficjalnie ogłosiła, że ma gotową fabrykę w Wielkiej Brytanii i może po zatrudnieniu większej liczby pracowników od 2018 roku dostarczać swoje silniki innym zespołom. McLaren był temu cały czas przeciwny, ale Sauber to dla nich żadne zagrożenie, więc Ron Dennis nie powinien protestować. Poza tym obecnie mamy w F1 tendencję do współpracy miedzy zespołami. Z czołówki tylko McLaren Honda takiej nie prowadzi, Sauber byłby idealnym kandydatem. Sauber obecnie nie korzysta na współpracy z Ferrari tak jak dawniej, gdy w zamian za zniżki dawał możliwość jazdy w swoim zespole kierowcom Ferrari. Obecnie Scuderia przerzuciła tego typu praktyki na zespół Haas F1 Team.
Sauber pod koniec 2013 roku podpisał wieloletni kontrakt na dostawę silników od Ferrari. Więc bardzo możliwe, że ta umowa wygasa po 2017 roku.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: