Sauber zaprezentował przygotowany z myślą o sezonie 2015 bolid Sauber C34. Potwierdził się plotki dotyczące radykalnej zmiany barw: bolid jest niebiesko-żółty. Nowe barwy to zasługa Banco do Brasil – sponsora nowego kierowcy – Felipe Nasra.
Osiągi w wolnych zakrętach, zmniejszenie wagi i stabilność przy hamowaniu. To były główne kierunki zmian w bolidy Sauber C34 w porównaniu do ubiegłorocznej, bardzo nieudanej konstrukcji. Bolid ma nowy, zgodny ze zmienionymi regulacjami nos. Jest on podobny do tych z nowych bolidów Mercedesa i McLarena. Ale jego końcówka jest węższa, a to przypomina rozwiązanie zaprezentowane przez Williams. Nowy nos doprowadził do zmian w aerodynamice całego bolidu.
Zmieniło się lekko przednie zawieszenie, które jest teraz typu push-rod. Sidepody w nowym bolidzie są węższe od ubiegłorocznych. Zespół zmienił pozycję radiatorów na poziomą oraz mocowanie bocznych stref bezpieczeństwa. Minimalna waga bolidu narzucona przez FIA zwiększyła się do 702 kg z 691 kg. Mimo tego zespół starał się maksymalnie obniżyć wagę C34, aby mieć możliwość odpowiedniego ustawienia balastu. Zbyt duża waga to był jeden z kluczowych problemów zeszłorocznego bolidu.
Zespół będzie korzystał ze zmodyfikowanego silnika Ferrari. Silnik ten ma więcej mocy, poprawiono również systemy odzyskiwania i magazynowania energii. Zmieniła się budowa silnika, co skutkowało koniecznymi zmianami w projekcie podwozia. Silnik ma również większe wymagania dotyczące chłodzenia.
Na testach w Jerez zespół nie wykorzysta w pełni nowego bolidu. Nie wszystkie części są jeszcze gotowe. Użyją komponentów ze starego bolidu, które będą systematycznie zmieniane aż do startu sezonu w Australii. Ta sytuacja potwierdza, to co ostatnio pisałem, czyli spore problemy finansowe zespołu, które w pewnym momencie doprowadziły do przerwania prac nad nowym bolidem. Dopiero gdy wpłynęły pieniądze od sponsorów wznowili produkcję części.
Sauber C34 galeria zdjęć z prezentacji
Źródło: Sauber F1 Team
To co rzuca się od razu w oczy to bardzo mała liczba sponsorów. Zespół stracił przez sezonem kilku z nich. Przetrwał tylko dzięki pieniądzom od sponsorów dwójki nowych kierowców. Felipe Nasr i Marcus Ericsson wnieśli ze sobą 40 mln euro. Ale podobnie, jak w Caterhamie sponsorów Ericssona nie ma w widocznych miejscach na bolidzie. Jest za to wspierający karierę Nasra, Banco do Brasil, któremu zawdzięczamy zmianę malowania.