Zespół Alfa Romeo Sauber F1 Team dzień po prezentacji nowego bolidu C37 w Internecie odbył dzień filmowy na torze pod Barceloną. Nowy samochód C37 prezentuje się pod względem wizualnym zauważalnie inaczej niż podczas prezentacji, więc warto ponownie przyjrzeć mu się z bliska.
Obszerny tekst dotyczący internetowej prezentacji Alfa Romeo Sauber F1 Team wraz z opisem samochodu, zapowiedzią sezonu w wykonaniu tego zespołu oraz filmem i zdjęciami znajdziecie pod tym linkiem. Tutaj skupię się na tym, co zespół pokazał na torze podczas pierwszych przejazdów nowego samochodu.
Nowy samochód zespołu Sauber wizualnie prezentuje się znakomicie na torze. Nowe malowanie związane z Alfą Romeo już na zdjęciach ze studia było efektowne, ale w świetle dziennym jest jeszcze lepiej. Samochód wygląda bardzo elegancko. Warto też zwrócić uwagę na kombinezony kierowców, które również są wizualnie bardzo ładne. Marcus Ericsson ma w tym roku zupełnie nowy projekt malowania kasku. Jego wzór nawiązuje do tego stosowanego przez legendarnego szwedzkiego kierowcę Ronniego Petersona, a zaprojektował go Sean Bull Design. To bardzo dobry ruch Ericssona, bo w tym roku przypada 40. rocznica śmierci Petersona. Peterson zginał tragicznie w wypadku na torze Monza podczas wyścigu F1.
Nowy samochód Saubera przygotowany na 2018 rok bardzo mi się podoba pod względem technicznym, a zdjęcia z toru dodatkowo mnie w tym utwierdziły. Nie ma tutaj dużych różnic w porównaniu do wcześniejszych zdjęć, czyli Sauber pokazał podczas prezentacji faktyczny samochód. Dostarczone zdjęcia z toru pozwalają zobaczyć go z innych kątów i w innym oświetleniu. Najbardziej polecam w poniższej galerii zdjęcie pokazujące samochód od przodu. Proszę skupić się na środku bolidu, aby zobaczyć jak rozbudowane są różnego rodzaju skrzydełka i elementy aerodynamiczne po bokach w okolicy wlotów do chłodnic. Zespół zastosował również podniesione mocowanie przednich wahaczy – wszystko po to aby stworzyć jak najlepszy przepływ powietrza. Sauber na samym początku sezonu ma już bardzo kompleksowo dopracowany bolid C37.
Sauber zwiększył rozstaw osi w nowym samochodzie. Zastosował specyficzny nos z otworami po bokach, który ostatnio stosował zespół Force India. Sauber wraz z silnikiem kupuje od Ferrari również skrzynie biegów oraz tylne zawieszenie. W tym obszarze samochodu jest w związku z tym wiele modyfikacji, a tylna oś została przesunięta do tyłu.
Alfa Romeo Sauber C37 – galeria zdjęć z dnia filmowego
Źródło: Alfa Romeo Sauber F1 Team
Ogółem samochód prezentuje się o wiele lepiej niż zeszłoroczna maszyna. Widać, że poświęcono dużo czasu na projekt i były pieniądze na jego wykonanie. W Sauberze najbardziej imponują mi okolice wlotów do chłodnic i silnika. Boczne wloty są dzielone i bardzo wąskie. Górny wlot do silnika również jest dzielony, pojawia się jeszcze jeden wlot na płetwie rekina. Są to bardzo wymyślne rozwiązania dotyczące chłodzenia i dostarczania powietrza do silnika. Sauber nie kopiuje tutaj rywali, ale idzie własną drogą. Taki ruch jest możliwy dzięki silnikowi Ferrari i widać także w dwóch pozostałych zespołach korzystających z tych jednostek napędowych ciekawe rozwiązania w kwestii chłodzenia. Sauber ze swoimi wyjątkowymi wlotami powietrza będzie przez cały sezon 2018 musiał iść swoją drogą w rozwoju samochodu. Częściowo wzorowali się na znanych już rozwiązaniach, ale ogólny koncept samochodu jest autorskim pomysłem Saubera. Zobaczymy co im to da w 2018 roku?
Komplet informacji o wszystkich prezentacjach bolidów Formuły 1 na sezon 2018 znajdują się pod tym linkiem.