Sergio Perez podpisał kontrakt z zespołem Racing Point aż na trzy najbliższe sezony. Kierowca z Meksyku pozostanie w tej stajni do 2022 roku, a jego partnerem w tym czasie powinien pozostać Lance Stroll.
Ogłoszenie nowego kontraktu Sergio Pereza z zespołem Racing Point, to była kolejna z bardzo przewidywalnych sytuacji na rynku transferowym. Wszystko wskazywało na to, że obie strony będą kontynuować współpracę, a zaskoczeniem jest tylko długość umowy. Perez pozostanie w tym zespole do końca 2022 roku, czyli ominie go całe zamieszanie transferowe przed sezonem 2021 (niemal wszystkim kierowcom kończą się za rok umowy). Perez podpisując tak długą umowę wiąże się z Racing Point i wierzy w to co ten zespół planuje. Godzi się też z tym, że do lepszej stajni nie trafi. Przypominam, że Lawrence Stroll wraz z grupą biznesmenów przejął ten zespół rok temu, a w całej transakcji pomógł ruch Pereza, który doprowadził do zarządu komisarycznego. Lawrence Stroll ma duże plany dla tego zespołu, planuje budowę nowej fabryki i wiele innych inwestycji, które potrwają dwa lata. Długość umowy Pereza sprawia, że powinien on być w zespole gdy te wszystkie zmiany się dokonają i będzie mógł je wykorzystać
Zespół o tym oficjalnie nie informuje i nic nie potwierdza, ale to oczywiste, że Lance Stroll pozostanie w zespole Racing Point nie tylko na sezon 2020, ale i kolejne. Trudno spodziewać się, aby ojciec wyrzucił syna ze swojego zespołu. Lawrence jest mocno zaangażowany w rozwój tej stajni (budżet poszedł ostro do góry) i nie widzę możliwości na to, aby próbował swojego syna za dodatkowe pieniądze umieścić w innym miejscu – taki ruch nie ma sensu. Dlatego wygląda na to, że do końca 2022 roku skład tej stajni się nie zmieni.
Za Sergio Perezem oczywiście idzie grupa sponsorów z Meksyku, którzy pozostaną z nim na kolejne trzy lata. On jest wielką gwiazdą w swoim kraju i to wsparcie finansowe idzie za nim naturalnie – każda ze stron na tym zyskuje. Kilka tygodni temu miasto Meksyk podpisało nową umowę na organizację wyścigu F1, również do 2022 roku (szczegóły). Nie podano nazwisk, ale ten wyścig będzie finansowany przez grupę biznesmenów, prawdopodobnie to łączy się bezpośrednio z umową Pereza i to mogą być ci sami ludzie (Carlos Slim temu przewodzi), bo on gwarantuje w swoim kraju duże zainteresowanie.
Perez jeździ od 2014 roku w zespole Force India, który teraz nazywa się Racing Point. Nowy kontrakt oznacza, że spędzi w nim łącznie dziewięć lat. Perez w 2022 roku będzie miał 32 lata, więc spokojnie może myśleć o dalszej karierze w F1 po tym terminie.
Co teraz czeka nas na rynku transferowym?
W tym momencie pozostało siedem wolnych miejsc w zespołach F1 na 2020 rok, ale cztery z nich są tak naprawdę zajęte. George Russell niemal na pewno pozostanie w Williamsie. Nie ma żadnego zespołu gdzie mógłby pójść, a wypowiedzi jego oraz z otoczenia zespołu sugerują kontynuację. Są trzy wolne miejsca w rodzinie Red Bulla (jedno w głównym zespole oraz dwa w Toro Rosso), ale powinny być one zajęte przez trzech tegorocznych kierowców – nie znamy tylko tego w jakim układzie. Gdyby Red Bull stwierdził, że jeden z ich zawodników jest za słaby, to mogą wziąć do Toro Rosso kierowcę z Japonii – Naokiego Yamamoto lub jakiegoś innego juniora.
Trzy prawdziwie wolne miejsca są w Alfie Romeo, Haasie i Williamsie. W Alfie Romeo niepewny jest Antonio Giovinazzi. Jego potencjalnym następcą może być ktoś inny z otoczenia Ferrari – ten zespół ma duży wpływ na to miejsce lub Marcus Ericsson. W Haasie co otwarcie mówi Guenter Steiner kandydatów jest dwóch: Hulkenberg i Grosjean. O drugi fotel w Williamsie prawdopodobnie będą rywalizować Robert Kubica i Nicholas Latifi, a zadecyduje to który z nich ściągnie więcej pieniędzy. W tym zespole to tradycja od pewnego czasu, więc prawdopodobnie również na sezon 2020 będą liczyć na licytację. W tym momencie nie widać tam innego kandydata, który miałby za sobą równie dużych sponsorów.
Pełne informacje na temat składów wszystkich zespołów oraz długości obecnych umów poszczególnych zawodników są dostępne pod tym linkiem.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: