W dniach 1-2 sierpnia 2017 roku odbędą się testy Formuły 1 na torze Hungaroring. Poza Robertem Kubicą zobaczymy w nich kilka innych ciekawych kierowców, którzy mogą w przyszłości znaleźć się w Formule 1.
Regulamin F1 dopuszcza dwie dwudniowe tury testów obecnych samochodów w trakcie sezonu 2017. Pierwsza z nich odbyła się po GP Bahrajnu, a druga odbędzie się po GP Węgier. Dwa z zaplanowanych czterech dni przeznaczone są dla kierowców którzy przejechali maksymalnie dwa wyścigi F1 w karierze, a więc są uznawani za młodych kierowców. Dwa pozostałe dni przeznaczone są dla kierowców doświadczonych, a więc niemal zawsze dla etatowych zawodników zespołów. W obecnych czasach zespoły Formuły 1 przywożą poprawki regularnie na każdy weekend, więc wewnątrz sezonowe testy nie są kluczowe jeśli chodzi o rozwój bolidu.
Poniżej tabela ze składami zespołów na testy, która będzie aktualizowana na bieżąco z podziałem na pierwszy i na drugi dzień.
Składy na testy F1 na torze Hungaroring 1-2 sierpnia 2017 roku
Zespół | Pierwszy dzień | Drugi dzień |
---|---|---|
Mercedes | George Russell | George Russell |
Red Bull | Max Verstappen | Pierre Gasly |
Ferrari | Charles Leclerc | Sebastian Vettel lub Kimi Raikkonen |
Force India | Nikita Mazepin i Lucas Auer | Nikita Mazepin i Lucas Auer |
Williams | Lance Stroll | Luca Ghiotto |
McLaren | Stoffel Vandoorne | Lando Norris |
Toro Rosso | Sean Gelael | Carlos Sainz lub Daniił Kwiat |
Haas F1 Team | Santino Ferrucci | Santino Ferrucci |
Renault | Nicholas Latifi | Robert Kubica |
Sauber | Gustav Malja | Nobuharu Matsushita |
Pirelli | Valtteri Bottas | Brak |
Zespół Williams pierwotnie planował udział Felipe Massy. Brazylijczyk się rozchorował i jego miejsce zajmie Lance Stroll. Valtteri Bottas testuje pierwszego dnia opony Pirelli na 2018 rok w ramach tegorocznych testów opon (harmonogram).
Kilka zdań o pewnych mniej znanych nazwiskach
George Russell – 19-letni junior Mercedesa (od tego roku), który jeździ obecnie w GP3. Prowadzi w klasyfikacji, a to jego debiutancki sezon. Widać więc, że ma duży potencjał.
Pierre Gasly – junior Red Bulla, mistrz serii GP2 z 2016 roku, obecnie startuje w japońskiej serii Super Formula. Gasly niemal na pewno zadebiutuje w Toro Rosso w 2018 roku, a być może wcześniej.
Charles Leclerc – to w tej chwili największy talent poza F1 i junior Ferrari. Pochodzi z Monaco. W tym roku dominuje w serii F2 i bez problemu zostanie jej mistrzem mimo, że jest to jego debiutancki sezon. Charles Leclerc powinien zadebiutować w Formule 1 w 2018 roku o ile Ferrari znajdzie mu odpowiednie miejsce.
Nikita Mazepin – młody Rosjanin, który startuje w serii F3. To klasyczny pay-driver, a test w Force India został kupiony.
Lucas Auer – młody reprezentant Austrii, który startuje w DTM. To będzie jego pierwszy kontakt z bolidem F1. Test Auera jest możliwy dzięki firmie BWT (główny sponsor Force Indii, im zawdzięczamy różowy kolor).
Luca Ghiotto – 22-letni Włoch. Obecnie staruje w serii F2 gdzie zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji. Szanse na jego debiut w F1 są bardzo niskie.
Lando Norris – 18-letni Brytyjczyk i junior McLarena. Już został obwołany wielkim talentem, ale trzeba poczekać dwa, trzy lata zanim będzie można to potwierdzić.
Sean Gelael – 21-letni kierowca z Indonezji, obecnie startujący w serii F2. Jest kierowcą rezerwowym Toro Rosso, ale co ciekawe nie jest objęty programem rozwoju młodych kierowców Red Bull. Jego kontrakt jest oparty na pieniądzach z Indonezji.
Santino Ferrucci – 19-letni Amerykanin i kierowca rezerwowy Haasa. Niczym nie wyróżnia się w serii GP3 w bieżącym sezonie. Jest w Haasie ze względu na narodowość, bo to zespół amerykański.
Nicholas Latifi – 22-letni Kanadyjczyk i jeden z kierowców rozwojowych Renault. W tym roku zajmuje czwarte miejsce w klasyfikacji serii F2.
Gustav Malja – 22-letni Szwed. Startuje obecnie w F2 i niczym się w niej nie wyróżnia. Udział w teście z Sauberem zawdzięcza właścicielom tego zespołu (Szwedzcy miliarderzy).
Nobuharu Matsushita – 24-letni Japończyk i junior Hondy. Honda chce aby zadebiutował w Formule 1 w 2018 roku, jeśli do skutku dojdzie umowa na dostarczanie silników Sauberowi. Matsushita nie ma jednak wystarczającej ilości punktów aby uzyskać superlicencję. Może się skończyć tylko na udziale w piątkowych treningach.
Wpis aktualizowany na bieżąco.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: