W dniach 19 – 21 lutego 2020 roku odbędzie się pierwsza tura testów F1 przed sezonem 2020 na torze Barcelona-Catalunya w Hiszpanii. Zapraszam na informacje o testach oraz pełne składy zespołów.
Pierwsza tura testów Formuły 1 przed sezonem 2020 zostanie rozegrana w dniach 19 – 21 lutego 2020 roku na torze Barcelona-Catalunya w Hiszpanii. Każdy dzień testowy jest podzielony na dwie sesje od 09:00 do 13:00 oraz od 14:00 do 18:00.
Skrócenie testów przedsezonowych F1 do sześciu dni sprawi, że prace zespołów powinny być bardziej intensywne. Każdy większy problem z samochodem i niemożność wykonywania programu będzie oznaczać spore straty. Zespoły w sesjach porannych będą się zwykle skupiać na testach podstawowych funkcji samochodu oraz zbieraniu danych aerodynamicznych. Dłuższe przejazdy oraz symulacje kwalifikacji powinny mieć miejsce bezpośrednio przez przerwą obiadową i po południu.
Zespoły dostają od Pirelli opony na potrzeby testów. Część mieszanek jest narzucona przez producenta, a część wybierają same zespoły, które robią tak, aby mieć wystarczająco dużo opon każdej mieszanki i móc sprawdzić wszystkie. Tor Barcelona-Catalunya jest wymagający dla opon, więc mieszanka najbardziej miękka (C5) podczas testów powinna zapewniać dobrą przyczepność tylko na pojedynczych kółkach. Zespoły podczas testów korzystają z jednostek napędowych oraz skrzyń biegów nie wliczanych do limitów. Przy sześciu dniach testowych może być powszechny trend próby wykorzystania tylko pojedynczych części. Jeśli producent chce coś przetestować, to zwykle dany zespół dostaje jeden silnik na jedna turę testów, a potem drugi w nieco innej specyfikacji na drugą.
Przed sezonem 2020 zmieniono regulamin sportowy. Podczas każdego dnia testów w godzinach jazdy po torze będzie obowiązywał zakaz zasłaniania garaży i samochodów. Będą to identyczne zasady jak podczas weekendów wyścigowych. Jedynymi wyjątkami będą sytuacje, gdy z bolidu testowanego ściągnięta zostanie podłoga w garażu lub samochód będzie naprawiany po uszkodzeniach na torze (lub będzie przewożony na lawecie). W regulaminie jest furtka, bo zespoły będą mogły ustawiać mechaników wokół samochodu. Nawet jeśli będą z tego korzystać, to i tak dostęp będzie bardzo szeroki. Kamery F1 TV a także reporterzy będą mogli w czasie transmisji zaglądać do garaży i z bliska pokazywać nowe samochody.
Składy zespołów F1 na pierwszą turę testów przed sezonem 2020
Tabela będzie aktualizowana. Dwóch kierowców jednego dnia oznacza, że pierwszy z nich pojedzie w sesji porannej, a drugi w popołudniowej. Mercedes będzie podawał skład z dnia na dzień.
Zespół / dzień | Środa, 19 lutego | Czwartek, 20 lutego | Piątek, 21 lutego |
---|---|---|---|
Mercedes | Bottas / Hamilton | Hamilton / Bottas | Bottas / Hamilton |
Ferrari | Leclerc | Leclerc / Vettel | Vettel |
Red Bull | Verstappen | Albon | Verstappen / Albon |
McLaren | Sainz | Norris | Sainz / Norris |
Renault | Ocon / Ricciardo | Ricciardo / Ocon | Ocon / Ricciardo |
AlphaTauri | Kwiat | Gasly | Kwiat / Gasly |
Racing Point | Perez / Stroll | Perez | Stroll |
Alfa Romeo | Kubica / Giovinazzi | Raikkonen | Giovinazzi |
Haas F1 Team | Magnussen | Grosjean | Grosjean / Magnussen |
Williams | Russell / Latifi | Russell | Latifi |
Informacje na temat transmisji i relacji z testów
Po raz pierwszy w historii całe testy przedsezonowe Formuły 1 będą transmitowane na żywo. Abonenci F1 TV Pro otrzymają również rozbudowany Live Timing oraz dodatkowe programy omawiające wydarzenia na testach. Transmisje z testów zrealizuje Liberty Media we współpracy z brytyjską i włoską telewizją Sky Sports F1. W tych dwóch krajach testy będą w tych telewizjach, a w pozostałych (w tym w Polsce) w F1 TV Pro. Transmitowane będą pełne testy, a więc osiem godzin dziennie. Dodatkowo o godzinie 18:00 każdego dnia testów będzie pokazywany na żywo program podsumowujący przygotowywany przez reporterów Sky Sports. Będzie także wiele dodatkowych programów z analizami technicznymi i rozmowami. Więcej szczegółów na temat tegorocznych transmisji testów w osobnym podsumowaniu pod tym linkiem.
W czasie testów zostanie udostępniony rozbudowany Live Timing. Opierając się o zapowiedź Formuły 1, to będzie on w takiej formie jak podczas weekendów wyścigowych. Będą dostępne nie tylko międzyczasy z trzech sektorów, ale również dane dla mini-sektorów. Będzie więc można szczegółowo analizować całe okrążenia. Live Timing będzie dostępny w przeglądarce oraz w aplikacji F1, która została niedawno zaktualizowana dla abonentów F1 TV Pro i Access. W Live Timingu ma pojawić się nowość umożliwiająca porównanie dwóch kierowców.
F1 TV Pro – koszty i szczegóły
W styczniu na stałe obniżono ceny za F1 TV Pro dla klientów z Polski. Obecnie F1 TV Pro kosztuje w Polsce 5,99 euro za 30 dni lub 49,99 euro za rok przy zakupie w przeglądarce internetowej. Nowe ceny obowiązują zarówno nowych jak i aktualnych klientów. Ceny za pakiet F1 TV Access pozostały bez zmian – 2,99 euro za 30 dni lub 26,99 euro za rok.
Pakiety F1 TV można kupować klikając w ten link. Dokonując zakupu korzystając z tego linku wspieracie blog. Do 28 lutego roczne pakiety F1 TV Pro i F1 TV Access można kupić o 25% taniej dzięki wykorzystaniu kodu promocyjnego „EARLYBIRD25„. Szczegóły jak skorzystać z promocji w osobnym tekście pod tym linkiem.
Czasy na testach
Zespoły podczas testów skupiają się głównie na poznawaniu i rozwoju samochodu, ale czasy okrążeń również są ważne. Formę zespołów najlepiej porównywać na podstawie symulacji wyścigowych, bo wtedy wiemy że samochód zaczyna przejazd z pełnym bakiem. Symulacje kwalifikacji są mylące, bo nigdy do końca nie wiemy ile paliwa miał w baku dany zawodnik, ani z jakich trybów pracy silnika korzystał. Przy braku zmian regulaminowych i korzystaniu z takich samych opon należy spodziewać się w 2020 roku poprawy tempa. Dla porównania podaję najlepszy czas z testów rok temu: 1:16,211 wykręcony przez Vettela na najbardziej miękkich oponach C5. Podczas majowych kwalifikacji na tym samym torze najszybciej pojechał Bottas – 1:15,406 na oponach z mieszanki C3. Czas Bottasa to rekord tej konfiguracji toru.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: