W dniach 10 – 12 marca 2022 roku odbędzie się druga tura testów F1 przed sezonem 2022 na torze Bahrain International Circuit, która będzie w całości transmitowana. Najważniejsze informacje o testach, składy zespołów oraz szczegóły relacji.
Testy Formuły 1 przed sezonem 2022 odbywają się w dwóch turach po trzy dni każda. Pierwsza z nich odbyła się na torze Circuit de Barcelona-Catalunya i była traktowana przez Formułę 1 jako shakedown, nieoficjalny test. Dopiero druga tura testów na torze Bahrain International Circuit w dniach 10 – 12 marca jest traktowana przez F1 jako oficjalne testy. To rozróżnienie jest spowodowane tym, że Bahrajn zapłacił za organizację swoich testów i chce, aby ich tura była dużym wydarzeniem. Testy w Bahrajnie będą w pełni transmitowane w F1 TV Pro.
Testy w Bahrajnie będą się odbywać według czasu obowiązującego w Polsce w następujących godzinach: sesja poranna od 8:00 do 12:00, a sesja popołudniowa od 13:00 do 17:00. Między nimi będzie godzinna przerwa obiadowa. Zespoły bardzo często dzielą swój program tak, że jeden kierowca jeździ w sesji porannej, a drugi w popołudniowej. W Bahrajnie będzie to szczególnie istotne, bo końcówka popołudniowej sesji będzie rozgrywana przy sztucznym oświetleniu, a wtedy są najlepsze warunki do jazdy.
Składy zespołów F1 na testy w Bahrajnie przed sezonem 2022
Tabela będzie aktualizowana na bieżąco, bo nie wszystkie zespoły z wyprzedzeniem podały swoje plany. Dwóch kierowców jednego dnia oznacza, że pierwszy z nich pojedzie w sesji porannej, a drugi w popołudniowej. W testach wezmą udział jedynie etatowi kierowcy zespołów oraz Pietro Fittipaldi.
Zespół / dzień | Czwartek, 10 marca | Piątek, 11 marca | Sobota, 12 marca |
---|---|---|---|
Mercedes | Hamilton / Russell | Russell / Hamilton | Hamilton / Russell |
Red Bull | Perez | Verstappen | Perez / Verstappen |
Ferrari | Leclerc / Sainz | Leclerc / Sainz | Sainz / Leclerc |
McLaren | Norris | Norris | Norris |
Alpine | Ocon / Alonso | Ocon | Alonso |
AlphaTauri | Gasly | Tsunoda | Gasly / Tsunoda |
Aston Martin | Vettel / Stroll | Vettel / Stroll | Stroll / Vettel |
Williams | Albon | Latifi | Latifi / Albon |
Alfa Romeo | Zhou / Bottas | Bottas / Zhou | Zhou / Bottas |
Haas F1 Team | Nie jeżdżą / Fittipaldi | Schumacher / Magnussen | Magnussen / Schumacher |
Każdy zespół będzie mógł podczas trzech dni testów wykorzystać 30 różnych kompletów opon Pirelli. Zespoły będą mieć na miejscu do dyspozycji po 35. kompletów opon na suchy tor wykonanych z pięciu różnych mieszanek, a także dwa komplety opon przejściowych i dwa komplety opon deszczowych. Dodatkowo każdy zespół dostanie po dwa komplety (niewliczane do limitu) opon z mieszanki C2, które zostały wykonane w innej fabryce. To będą opony „prototypowe”, aby sprawdzić czy są identyczne jak te wyprodukowane w głównej fabryce.
Czego oczekiwać po drugiej turze testów F1 w 2022 roku?
Pierwsza tura testów polegała na poznaniu nowych samochodów i sprawdzeniu podstawowych kwestii. Podczas drugiej tury zespoły będą starały się szukać wydajności i prędkości. Możemy oczekiwać symulacji wyścigów i kwalifikacji, a to pozwoli znacznie lepiej oszacować układ sił. Podczas pierwszej tury nikt tego typu przejazdów nie robił. Jedynie Mercedes wykonał częściową symulację wyścigu, ona jednak nic istotnego nie pokazała.
W Barcelonie sporym problemem było falowanie bolidów na prostej przy wysokich prędkościach (szczegóły). To jest kluczowa kwestia do poprawy na początku roku, bo samochody tym dotknięte tracą wiele czasu na każdym okrążeniu, zwiększa to ryzyko awarii i pogarsza samopoczucie kierowców. W Bahrajnie są cztery długie proste na których jedzie się ponad 300 km/h, więc kto się z tym problemem nie uporał, to będzie miał duży problem.
Zespoły będą mieć poprawki do samochodów, niektóre znaczne pakiety. Najwięcej plotkuje się o Mercedesie, który ma przebudować pół samochodu i o Red Bullu. Zespoły celowo czekały z najciekawszymi rozwiązaniami na Bahrajn, bo dzięki temu rywale nie będę mogli ich szybko skopiować, a FIA nie zdąży zakazać przed sezonem rozwiązań z szarej strefy.
Alpine w Barcelonie jeździło bez korzystania z DRS i z mocno skręconym silnikiem. Potencjał ich samochodu to wielka zagadka. W Bahrajnie zobaczymy na ile ten samochód naprawdę stać.
Haas miał spore problemy z dotarcie do Bahrajnu dlatego nie będą gotowi na sam start testów, planują wyjazd na tor od popołudniowej sesji pierwszego dnia. Ten zespół miał dużo kłopotów technicznych w Barcelonie, więc bardzo potrzebują dużej liczby okrążeń w Bahrajnie. W tym zespole będzie jeździł Kevin Magnussen, który podpisał umowę na 2022 rok – Szczegóły.
Pełne transmisje z testów będą w F1 TV Pro
Druga tura przedsezonowych testów w Bahrajnie będzie w całości transmitowana w F1 TV Pro. Liberty Media chce aby to było duże wydarzenie medialne. W relacji mają zadebiutować kamery umieszczone na dronach, a kilku kierowców ma mieć kamery w kaskach. Oczekujmy relacji na podobnym poziomie jak podczas weekendów wyścigowych. Transmisje z testów zrealizuje Liberty Media we współpracy z telewizją Sky Sports F1. W krajach gdzie nie ma F1 TV, a jest telewizja Sky Sports F1, to ona będzie transmitować testy.
Będzie można zobaczyć na żywo w całości każdy dzień testów – osiem godzin transmisji. W sobotę po zakończeniu testów pokazany zostanie 30-minutowy magazyn podsumowujący. Dodatkowo należy spodziewać się zamieszczania w F1 TV poświęconego rozwiązaniom technicznym magazynu Tech Talk, a także zapisów konferencji prasowych i być może jeszcze innych programów. Dla abonentów pakietów F1 TV Pro i F1 TV Access będzie dostępny pełny Live Timing. Transmisja na żywo będzie dostępna tylko w pakiecie F1 TV Pro.
Abonament F1 TV Pro kosztuje w Polsce 5,99 euro za 30 dni lub 49,99 euro za rok przy zakupie w przeglądarce internetowej. Ceny za pakiet F1 TV Access są niższe – 2,99 euro za 30 dni lub 26,99 euro za rok. Do 13 marca można kupić roczny pakiet F1 TV Pro o 20% taniej. Szczegóły jak skorzystać z promocji znajdziecie w osobnym tekście, który jest dostępny tutaj.
Pakiety F1 TV można kupować klikając w ten link. Dokonując zakupu korzystając z tego linku wspieracie blog.
Telewizja Eleven Sports nie planuje żadnych relacji z testów, w ich ramówce brakuje wieczornych magazynów ElevenF1, które były podczas pierwszej tury testów.
Podsumowanie i relacje z testów na CyrkF1
Na blogu planuję wieczorem po każdym dniu testowym publikować podsumowania. Jeżeli pojawią się jakieś ciekawe innowacje techniczne warte szerszego wytłumaczenia, to przygotuję takie artykuły. Kilka zespołów szykuje poprawki do swoich samochodów, więc jeśli wśród nich będą unikalne elementy, to postaram się je omówić.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: