Podczas weekendu z Formułą 1 na torze w Szanghaju w 2017 roku pojawiło się mniej kibiców niż rok wcześniej. Promotor rozpoczął rozmowy na temat nowego kontraktu z nowymi władzami F1, ale na ich finalizację potrzeba czasu.
Podczas trzydniowego weekendu podczas GP Chin 2017 na torze Shanghai International Circuit pojawiło się 145 000 kibiców (Źródło). To taki sam wynik jak w sezonie 2015, ale gorszy niż rok temu, gdy na torze było 160 000 kibiców. W uzyskaniu dobrego wyniku nie pomogła deszczowa pogoda w piątek, gdy na torze było bardzo mało fanów. Organizatorzy nie podają nigdy frekwencji dla poszczególnych dni, ale można oszacować że w niedzielę na torze było 70-80 tysięcy kibiców. Trybuny były niemal pełne podczas wyścigu. Ten tor nie mieści już 200 000 kibiców, jak to było w 2004 roku. Kilka trybun zlikwidowano przez niestabilny grunt – wokół pierwszego zakrętu były dawniej duże trybuny. Nieczynne są także miejsca przy wyjeździe na długą prostą.
W przypadku tego Grand Prix widać, że bardzo mało kibiców pojawia się w piątek i sobotę na torze. Na pewno odpowiedzialny za to jest brak innych atrakcji. Poza F1 odbywał się tylko wyścig lokalnej serii Porsche, nie było żadnych dużych koncertów, czy innych wydarzeń jakie mogłyby zachęcić więcej kibiców do zakupu biletów na cały weekend. To jest coś co Liberty Media musi zmienić.
GP Chin 2017 było ostatnim w ramach siedmioletniej umowy na torze Shanghai International Circuit. Firma Juss Event, która pełni rolę promotora rozpoczęła rozmowy w sprawie jej przedłużenia. Szczegóły nowej umowy nie były jeszcze uzgadniane w miniony weekend, rozmawiano o ogólnych planach Liberty Media dla całej F1. Jiang Lan, szef Juss Event jest zadowolony z tych rozmów. Cały czas planuje zrobić z GP Chin duże wydarzenie wykraczające poza sam sport i teraz jest na to szansa. Nowy kontrakt dla Chin jest pewny, pozostała tylko kwestia dopracowania jego szczegółów.
Warty uwagi jest fakt, że Juss Event sprzedaje prawa telewizyjne Formuły 1 w Chinach, ale ma problem z zarabianiem na tych transakcjach pieniędzy. Dlatego dla nich poza kontraktem dla wyścigu w Szanghaju, równie ważna jest całość Formuły 1. Im będzie ciekawsza, tym bardziej wzrośnie jej wartość dla telewizji.
Polecam podsumowanie wyników frekwencji na wszystkich torach Formuły 1 w całym sezonie 2016 TUTAJ. Informacje o liczbie kibiców na pojedynczych wyścigach F1 znajdziecie pod tagiem Kibice.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: