Bardzo rzadko pojawiają się pełne informacje na temat oglądalności telewizyjnej Formuły 1 w Polsce. Tym razem Eleven Sports pochwaliło się wynikami GP Bahrajnu 2018 i krótko mówiąc jest się czym chwalić, bo przedstawione liczby są bardzo dobre.
GP Bahrajnu 2018 było najchętniej oglądanym wyścigiem F1 w telewizji Eleven Sports. Poniżej szczegóły dotyczące oglądalności z informacji prasowej
Weekendowe transmisje Grand Prix™ Bahrajnu w Eleven Sports 1 cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem wśród widzów stacji. Niedzielny wyścig w grupie 4+ oglądało średnio (AMR) 160 620 osób, a całkowita widownia (reach) wyniosła 342 773. Kanał Eleven Sports 1 osiągnął 1,47 proc. udziału w rynku (share). W porównaniu do zeszłorocznej relacji z Bahrain International Circuit, to wynik niemal dwukrotnie wyższy. Poprzedzające transmisję studio śledziło średnio (AMR) 88 966 osób (reach 170 273). Przedstawione dane pochodzą od Nielsen Audience Measurement.
Źródło: Informacja prasowa
Powyższe dane i wszystkie w tym tekście dotyczą oglądalności telewizyjnej mierzonej przez Nielsen Audience Measurement. Oglądalność z legalnych źródeł w Internecie nie jest w niej uwzględniana. Taka już specyfika pomiarów oglądalności w Polsce. Trudno oszacować ile osób ogląda przez Internet i nawet nie spróbuję podać jakiejkolwiek liczby.
Dodam jeszcze, że studio przed kwalifikacjami oglądało średnio 61 000 widzów – informacja z Twittera Patryka Mirosławskiego. Biorąc pod uwagę zasięg kanału Eleven Sports 1 – około 10% gospodarstw domowych w Polsce, to są to bardzo dobre wyniki. Oglądalność F1 w Eleven Sports ma cały trend wzrostowy.
Dla porównania warto przypomnieć, że w 2014 roku GP Bahrajnu w telewizji Polsat Sport oglądało średnio 400 000 widzów. Polsat Sport ma jednak mniej więcej pięciokrotnie większy zasięg niż Eleven Sports 1.
Już w najbliższy weekend kierowcy F1 będą rywalizować o GP Chin 2018. Plan transmisji tego weekendu znajdziecie pod tym linkiem.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: