Przedstawiam zapis czasów okrążeń kierowców Mercedesa i Ferrari podczas ich symulacji wyścigowych na testach przed sezonem 2016 Formuły 1. Kto zaprezentował się najlepiej?
Mniejsza liczba dni testowych w tym roku spowodowała, że wielu kierowców nie zdążyło przejechać symulacji wyścigowych. Do tego dochodzi problem ze znalezieniem dokładnych danych dotyczących wszystkich okrążeń z testów. Ale udało mi się pozyskać i przygotować zapis czasów czterech symulacji faworytów sezonu 2016, a więc kierowców Mercedesa i Ferrari. Podeszli oni do swoich symulacji niemal identycznie. Wszyscy jechali na trzy zmiany opon, jedyna różnica w doborze ogumienia, to ostatni stint Kimiego Raikkonena. Symulacje obu kierowców Ferrari zostały w pewnym momencie zakłócone przez czerwoną flagę. Kierowcy Ferrari nie przejechali pełnego dystansu wyścigu, a kierowcy Mercedesa przejechali więcej okrążeń niż potrzeba, aby ukończyć wyścig.
Symulacja wyścigowa Lewisa Hamiltona:
Opony miękkie – okrążenie wyjazdowe, 1:30.0, 1:30.0, 1:30.1, 1:30.3, 1:30.7, 1:31.9, 1:32.8, okrążenie zjazdowe
Opony pośrednie – okrążenie wyjazdowe, 1:33.7, 1:29.0, 1:29.4, 1:30.1, 1:29.6, 1:30.5, 1:29.5, 1:29.6, 1:29.7, 1:29.8, 1:29.3, 1:29.8, 1:29.6, 1:30.1, 1:30.0, 1:29.9, 1:29.8, 1:30.1, 1:30.4, okrążenie zjazdowe
Opony pośrednie – okrążenie wyjazdowe, 1:28.7, 1:28.2, 1:28.3, 1:29.5, 1:28.9, 1:28.7, 1:30.0, 1:30.4, 1:28.3, 1:28.5, 1:28.8, 1:29.5, 1:29.4, 1:29.5, 1:31.2, okrążenie zjazdowe
Opony pośrednie – okrążenie wyjazdowe, 1:27.0, 1:27.2, 1:27.2, 1:27.1, 1:27.1, 1:27.2, 1:27.2, 1:27.0, 1:27.4, 1:27.2, 1:27.5, 1:27.4, 1:27.4, 1:27.4, 1:27.6, 1:27.4, 1:27.5, 1:27.8, 1:28.4, 1:28.8, okrążenie zjazdowe
Hamilton przejechał 69 okrążeń, a dystans wyścigu F1 na tym torze to 66 okrążeń. To potwierdza fakt, że Mercedes nie ma żadnych problemów z paliwem i nie będą musieć tankować pełnych 100 kilogramów. W tej symulacji Hamiltona wyróżnia się słaby pierwszy stint. Hamilton narzekał podczas testów na miękkie opony, notował na nich gorsze czasy niż Rosberg. Brytyjczyk musi znaleźć lepsze ustawienia bolidu, aby uporać się z tym problemem. Jego czasy na oponach pośrednich były znakomite, szczególnie ostatni przejazd.
Symulacja wyścigowa Nico Rosberga:
Opony miękkie – okrążenie wyjazdowe, 1:28.8, 1:28.9, 1:29.5, 1:29.8, 1:30.2, 1:30.2, 1:31.0, okrążenie zjazdowe
Opony pośrednie – okrążenie wyjazdowe, 1:30.4, 1:29.9, 1:29.5, 1:30.2, 1:30.3, 1:37.5, 1:30.4, 1:30.1, 1:30.3, 1:30.0, 1:30.2, 1:30.6, 1:30.9, 1:37,6, 1:30.5, 1:31.2, 1:31.4, okrążenie zjazdowe
Opony pośrednie – okrążenie wyjazdowe, 1:28.7, 1:30.5, 1:29.9, 1:28.9, 1:29.0, 1:28.8, 1:28.6, 1:29.0, 1:29.1, 1:29.2, 1:29.0, 1:29.0, 1:29.6, 1:30.2, 1:29.5, 1:29.8, 1:29.6, 1:29.6, okrążenie zjazdowe
Opony pośrednie – okrążenie wyjazdowe, 1:26.2, 1:27.7, 1:27.7, 1:27.8, 1:27.3, 1:27.5, 1:27.8, 1:28.4, 1:28.4, 1:28.8, 1:35.1, 1:28.4, 1:28.3, 1:28.4, 1:28.6, 1:29.2, 1:29.0, okrążenie zjazdowe
Nico Rosberg przejechał 67 okrążeń w swojej symulacji. Pojechał wyraźnie szybciej od Hamiltona na oponach miękkich. Ale na oponach pośrednich, to Hamilton notował lepsze czasy.
Symulacja wyścigowa Sebastiana Vettela:
Opony miękkie – okrążenie wyjazdowe, 1:29.2, 1:29.8, 1:30.1, 1:30.3, 1:30.5, okrążenie zjazdowe
Opony pośrednie – okrążenie wyjazdowe, okrążenie zjazdowe, okrążenie wyjazdowe, 1:29.1, 1:29.4, 1:29.3, 1:29.5, 1:29.6, 1:29.9, 1:31.2, 1:30.0, 1:32.3, 1:30.7, 1:30.5, 1:31.2, 1:30.9, 1:30.8, 1:31.1, 1:31.3, 1:31.5, 1:31.9, 1:31.6, okrążenie zjazdowe
Opony pośrednie – okrążenie wyjazdowe, 1:28.3, 1:28.7, 1:28.6, 1:28.6, 1:28.8, 1:28.9, 1.29.1, 1.28.9, 1.30.0, 1:28.7, 1:28.9, 1:29.2, 1:29.2, 1:29.5, 1:29.4, 1.29.3, 1.31.1, 1.29.9, okrążenie zjazdowe
Opony pośrednie – okrążenie wyjazdowe, 1:27.5 1:27.5 1:28.3 1:29.2 1:28.3 1:28.9 1:28.7 1:28.4 1:28.5 1.28.3, okrążenie zjazdowe
Czerwona flaga pojawiła się na początku drugiego stintu Vettela. Vettel skrócił swój ostatni przejazd, dlatego w sumie wykonał 62 okrążenia. Nie wiemy czy taki dystans był planowany, czy podczas ostatniego przejazdu pojawiły się jakieś problemy
Symulacja wyścigowa Kimiego Raikkonena:
Opony miękkie – okrążenie wyjazdowe, 1:29.3, 1:29.6, 1:30.0, 1:29.9, 1:31.8, okrążenie zjazdowe
Opony pośrednie – okrążenie wyjazdowe, 1:28.8, 1:28.9, 1:29.4, 1:29.4, 1:29.2, 1:29.6, 1:29.6, 1:29.7, 1:29.8, 1:31.1, 1:29.9, 1:29.9, okrążenie zjazdowe
Opony pośrednie – okrążenie wyjazdowe, 1:27.9, 1:29.2, 1:28.3, 1:28.6, 1:28.9, 1:28.7, 1:29.5, 1:29.1, 1:28.9, 1:29.3, 1:29.4, 1:29.3, 1:29.2, 1:29.1, 1:29.3, 1:29.4, 1:28.8, 1:29.5, 1:29.1, 1:29.8, 1:29.7, 1:29.6, 1:30.1, okrążenie zjazdowe
Opony twarde – okrążenie wyjazdowe, 1:27.4, 1:27.2, 1:28.6, 1:28.4, 1:28.6, 1:29.0, 1:28.2, 1:28.9, 1:29.1, 1:28.6, 1:29.0, 1:31.1, 1:29.3, 1:29.4, 1:31.5, okrążenie zjazdowe
Czerwona flaga pojawiła się podczas drugiego stintu Raikkonena, dlatego nie przejechał wtedy tylu okrążeń ile powinienem. Raikkonen przejechał łącznie 63 okrążenia podczas swojej symulacji.
Podsumowanie
Analizując czasy okrążeń tych symulacji, to kierowcy Mercedesa są nieco szybsi od swoich rywali z Ferrari. Rożnica jest nieznaczna, wynosi około 0,2 do 0,3 sekundy na jednym okrążeniu. Ale z drugiej strony, jak porównamy ostatni stint Hamiltona (tempo i jego długość) to ta różnica bardzo wzrasta. To tylko testy, więc nie wiemy kto jak mocno cisnął na swoich okrążeniach, z jakim trybem silnika jechał, ani czy opony były nowe, czy już wcześniej używane. Wniosek można wysnuć taki, ze Mercedes wciąż ma przewagę, ale jest ona mniejsza niż w zeszłym roku.
Polecam statystyczne podsumowanie testów przed sezonem 2016 – KLIK.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: