Władze Szanghaju są zainteresowane dalszą organizacją wyścigu Formuły 1 na torze w tym mieście. Obecna umowa wygasa po sezonie 2017, ale wszystko wskazuje na to, że zostanie przedłużona o kilka kolejnych sezonów.
Rząd Szanghaju planuje dalej promować się poprzez sport. W dokumencie wyznaczającym cele takiego działania na lata 2016-2020 wymieniono wyścig F1 w gronie dużych wydarzeń sportowych, jakie mają się w tym mieście odbywać (Źródło). Poza obecnymi dużymi imprezami, jak wyścig F1, turniej tenisowy czy maraton planują dodać kolejne jedno lub dwa tego typu wydarzenia. Po zeszłorocznym wyścigu na torze Shanghai International Circuit pozytywnie o nowym kontrakcie wypowiadał się przedstawiciel promotora, firmy Juss Event Management. Teraz widzimy, że finansowanie ze strony lokalnego rządu jest zapewnione, więc podpisanie nowego kontraktu jest pewne. Możemy oczekiwać trzyletniej umowy na lata 2018-2020. W czasie tegorocznego wyścigu na początku kwietnia powinno dojść do podpisania umowy.
Nie są wykluczone prace remontowe na torze. Od momentu debiutu Shanghai International Circuit w 2004 roku z toru zniknęło kilka trybun z uwagi na zapadanie się pod nimi gruntu. Tor wybudowano na terenie podmokłym, który utwardzono niezliczoną ilością pali wbijanych w ziemię. Prawdopodobnie teren na obrzeżach obiektu nie był aż tak pieczołowicie przygotowany. Możliwe są dalsze prace przy trybunach, a także na zapleczu toru. Pomieszczenia gościnne zespołów są w budynkach rozsianych na sztucznym jeziorze. Między nimi są spore odległości, co może ulec zmianie. Takie sugestie pojawiły się w poprzednim roku. Tego typu wymagania stawiał szefom torów Bernie Ecclestone, nie wiadomo czy nowe władze F1 będą równie wymagające.
W 2016 roku na GP Chin przez trzy dni pojawiło się 160 000 kibiców (szczegóły). Organizator był bardzo zadowolony z tego wyniku, była to poprawa w stosunku do lat poprzednich, jak również był to drugi najwyższy w historii tego Grand Prix wynik jeśli chodzi o sprzedane bilety poza debiutem. Wcześniej w Chinach rozdawano sporo biletów sponsorom. Podsumowanie frekwencji w całym sezonie 2016 znajdziecie w specjalnym zestawieniu – TUTAJ.
Po sezonie 2017 wygasają kontrakty torów w Chinach oraz w Singapurze. Obecnie na sezon 2018 podpisane umowy ma 20 torów, w tym nieobecne w tegorocznym sezonie wyścigi w Niemczech oraz we Francji. Więc teoretycznie możliwy jest sezon z 22 wyścigami w 2018 roku. Szczegóły o długości kontraktów wszystkich torów znajdziecie TUTAJ.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: