Biuro projektowe Hermanna Tilke przygotowało nowe wizualizacje ulicznego toru Formuły 1 stolicy Azerbejdżanu, Baku. W 2016 roku bolidy F1 będą się tam ścigać po raz pierwszy rywalizując w wyścigu o Grand Prix Europy. O tym wydarzeniu i podpisaniu stosownego kontraktu pisałem wcześniej m.in. TUTAJ. W rozwinięciu galeria nowych zdjęć planowanego toru ulicznego.
Tor w Baku będzie obiektem kontrastów. Z jednej strony od zakrętu numer szesnaście do zakrętu numer jeden będziemy mieć odcinek o długości 2,2 km pokonywany na pełnym gazie. Być może będzie trzeba lekko zwolnić w szybkich zakrętach na początku tego odcinka. Prędkości maksymalne będą bardzo wysokie, ale nie aż tak jak na Monzy z uwagi na konieczność użycia zwykłego pakietu aerodynamicznego. To zdecydowanie najdłuższy taki fragment w całym kalendarzu F1. Droga po której jest wytyczony jest bardzo szeroka, więc to nie będzie problemem.
Z drugiej strony (co widać na zdjęciach w galerii) tor będzie przebiegał przez stare miasto. A tam zakręty 9 i 10 będą bardzo ciasne i wolne. Prawdopodobnie najwolniejsze w całym kalendarzu F1. Jakaś kolizja w tym miejscu i tor robi się nie przejezdny.
Wizualizacje toru F1 w Baku
Źródło: tilke.de.
Z galerią związana jest mała zagadka. Z którego roku bolidów F1 używa biuro Hermanna Tilke do wizualizacji toru w Baku?
Postał już film z przejazdu po okrążeniu tego toru. Wykonany w rFactor daje ogólne wrażenie tego obiektu. Ale całe otoczenie w nim widoczne należy traktować tylko i wyłącznie poglądowo.