Tor Interlagos w Sao Paulo w Brazylii, to jeden z najlepszych torów w kalendarzu. Ma bardzo ciekawy układ sprzyjający walce na torze. Do tego w ostatnich latach kilkukrotnie decydowały się tam losy mistrzowskich tytułów. Tor ten czeka w najbliższym czasie gruntowana modernizacja, na skalę porównywalną z ostatnimi zmianami na Silverstone.
Zostanie wybudowany zupełnie nowy budynek boksów, który pomieści 40 garaży, centrum kontroli wyścigu, centrum medialne, nowe podium i co najważniejsze nowe miejsca dla VIPów. Nowy budynek postanie przy najdłuższej prostej, pomiędzy zakrętami 3 i 4. Tam też będzie nowa prosta startowa. Dotychczasowy budynek boksów zostanie wyburzony. Poniżej zamieszczam schemat, jak to będzie wyglądać. Więcej szczegółów w rozwinięciu. M.in. koszt inwestycji, jej przyczyny i kilka innych spraw.
Prosta startowa będzie przeniesiona, co widać na grafice. Tor zostanie również wydłużony. I ta zmiana może być strzałem w dziesiątkę. Bo z tego co widać, zakręty pozostaną takie same, więc charakter toru się nie zmieni. A prosta będzie dłuższa, więc będzie łatwiej o wyprzedzanie. Oczywiście będzie trzeba poszerzyć nową prostą startową, bo obecnie jest tam zbyt wąsko. Zmodernizowane powinny zostać też trybuny.
Przyczyny modernizacji są dwie i łączą się ze sobą. Obecny budynek boksów jest już stary, wygląda bardzo biednie przy tych na nowych torach. Bernie dąży do modernizacji starych torów i równania do najwyższych standardów jakie są na nowych obiektach. W końcu wszystko musi ładnie wyglądać, a VIPy płacą tysiące dolarów za bilety, więc muszą mieć obiekty, jak 5-cio gwiazdkowe hotele. Bernie zrobił więc swój klasyczny manewr. Powiedział w marcu, że F1 może się przenieść do Rio de Janeiro. Co z tego, że nie ma tam toru (Jacarepagua został zburzony robiąc miejsce dla obiektów na IO), a Rio de Janeiro skupia się na Igrzyskach Olimpijskich w 2016 roku. Sama groźba wystarczyła, bo modernizacja toru Interlagos będzie bardzo szybko. Ma zacząć się już w sierpniu i za rok F1 będzie już gościć na odnowionym torze.
Koszty modernizacji mają się zamknąć w kwocie 90 mln $. Pokryje je brazylijskie Ministerstwo Turystyki. Miasta nie stać na taki wydatek, bo ma problemy finansowe. Dlatego ta modernizacji nastąpi dopiero teraz. Groźba Berniego dotarła do rządu. i pieniądze się znalazły. To się opłaci długoterminowo, bo według wyliczeń wyścig F1 przynosi regionowi 100 mln $ rocznie bezpośrednich korzyści. A są przecież jeszcze korzyści marketingowego (jeśli gangi nie napadną i nie okradną nikogo z otoczenia F1).
Jeżeli te plany się potwierdzą, to możemy oczekiwać w tym roku przedłużenia kontraktu na goszczenie F1 przez tor Interlagos do 2020 roku. Obecny kontrakt wygasa w 2015 roku. Co wpisuje się w strategię Berniego, który przedłużył już kontrakty z większością torów. Zabezpiecza tym samym przyszłość F1.