Trwa drugi etap gruntownej modernizacji toru Interlagos w Sao Paolo w Brazylii. Wielki remont został przeciągnięty na trzy lata, a więc zakończy się przed wyścigiem w 2016 roku. Zostały niecałe 3 miesiące do tegorocznego wyścigu, na torze który na ten czas będzie już mocno odmieniony.
W kwietniu pisałem o rozpoczęciu z opóźnieniem drugiego etapu prac na torze (szczegóły). Tam też zawarłem informacje o tym, jakie prace przeprowadzono na torze przed wyścigiem w 2014 roku.
Tegoroczne prace obejmują budowę od podstaw wieży kontroli wyścigu, która będzie zlokalizowana obok zjazdu do alei serwisowej. Budynek będzie miał sześć poziomów. Poza funkcjami technicznymi znajdzie się na nim miejsce dla VIPów. Zostanie w pełni oddany do użytku za rok. Za budynkiem boksów powstaje także drugi budynek, gdzie znajdą się pomieszczenia dla zespołów (z 70 do 210 metrów kwadratowych zwiększy się prywatna powierzchnia dla zespołów), a także ogólnodostępne pomieszczenia, kuchnie, biura, czy audytorium. Prace nad tym budynkiem będą kontynuowane również w przyszłym roku. A finałem tych prac będzie przykrycie obszaru miedzy boksami, a nowym budynkiem. Ma to być pierwszy kryty padok w kalendarzu F1. W przyszłym roku odbędzie się również kompleksowa modernizacja budynku z garażami zespołów.
W tym roku wyremontowany zostanie również obecny budynek administracyjny z centrum medialnym. Wymieniana jest także większość infrastruktury technicznej (kable, rury itp), jak również modernizowany jest plac za budynkiem boksów.
Na pewno spotkaliście się w Polsce z sytuacją braku koordynacji remontów. Np budowa kanalizacji i rozkopanie ulicy, która niedawno była wyremontowana. Podobne rzeczy widać na zdjęciach z toru Interlagos, gdzie wyremontowany w zeszłym roku zjazd do alei serwisowej został rozkopany. Ale tutaj nie było innego wyjścia.
Poniżej film z początku września tego roku, pokazujący aktualny postęp prac na torze oraz wizualizacje tego, jak docelowo ma on wyglądać po zmianach.
Po zakończeniu wszystkich prac tor Interlagos osiągnie porównywalny standard, jak najnowsze tego typu obiekty na świecie. A jednocześnie nie ulegnie zmianie jego układ i charakter. Remont jest finansowany ze środków publicznych. Jego przeprowadzenie było jednym z warunków nowej umowy, która zakłada organizację GP Brazylii Formuły 1 na tym torze do 2020 roku.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: