Alexander Wurz zamieścił na swoim Twitterze dwa nowe zdjęcie prezentujące postęp prac budowlanych w Monako. Pisałem w styczniu (KLIK), że w całym księstwie wiele się teraz buduje. Zmiany dotkną również obszar, na którym wytyczany jest tor wyścigowy dla Formuły 1. Jego układ się nie zmieni, ale poprawie powinna ulec jego nawierzchnia.
Przed wyścigiem w sezonie 2014 wymieniono nawierzchnię od zakrętu numer cztery do tunelu, a także w mniejszym stopniu w okolicy szykany za tunelem i na zakręcie Tabac. Jenson Button przed weekendem wyścigowym obawiał się o jakość nowej nawierzchni, by po czwartkowych treningach nie móc przestać się jej nachwalić. Było mniej nierówności, a sam asfalt był bardziej przyczepny. Co ułatwiło kierowcom jazdę i umożliwiło osiąganie szybszego tempa. Przed GP Monako 2015 kolejne sekcje toru doczekają się wymiany asfaltu.
Tak wygląda teraz zakręt numer jeden:
A tak wygląda zakręt Tabac, gdzie trwaj największe prace budowlane.
Alexander Wurz napisał, przy zdjęciu zakrętu numer jeden, że w ciągu nocy zerwano asfalt na większości toru.
Pełną charakterystykę Circuit de Monaco wraz z blogowym schematem znajdziecie pod tym linkiem.