Trwa drugi etap modernizacji toru Autodromo Jose Carlos Pace (stara i potoczna nazwa Interlagos) w Sao Paulo. Praca mają zostać zakończone przed wyścigiem Formuły 1 o GP Brazylii 2015 w listopadzie. Ich skala nie jest tak duża, jak wynikało z zeszłorocznych zapowiedzi.
Tor w 2013 podpisał nowy, obowiązują do 2020 roku kontrakt na organizację wyścigów F1. Nowa umowa zawarta z Berniem Ecclestone obejmuje również gruntowną modernizacją obiektu i dostosowanie go do standardów panujących na nowych torach. Bernie stosuje takie zapisy w przypadku torów, które odstają poziomem od najnowszych obiektów. W zeszłym roku podobny wymóg znalazł się w nowym długoletnim kontrakcie na organizację GP Kanady. Pierwszej faza modernizacji toru Interlagos w zeszłym roku obejmowała m.in.: wymianę nawierzchni na całej długości toru i w alei serwisowej, modernizację odwodnienia oraz przeprofilowanie wjazdu do alei serwisowej. Galerię zdjęć z tych prac znajdziecie w zeszłorocznym tekście TUTAJ.
Na początku 2015 roku z kilkutygodniowym opóźnieniem rozpoczął się drugi etap przebudowy, obejmujący modernizację budynku boksów. Wcześniejsze zapowiedzi mówiły o całkowitym wyburzeniu i budowie w tym miejscu nowego budynku. Ale jak się okazuje w dużej części tylko modernizują stary obiekt. Obecny budynek boksów jest w trakcie gruntownej modernizacji, będzie on również powiększony. Powiększony i zmodernizowany będzie także Padok, wybudowana zostanie nowa wieża kontroli wyścigu i nowe centrum prasowe.
Trudno doszukać się jakichkolwiek zdjęć z modernizacji toru Interlagos. Poniżej cztery pokazują to, co dzieje się obecnie zza budynkiem boksów.
Galeria zdjęć na torze Interlagos – kwiecień 2015:
Źródło: www.autodromodeinterlagos.com.br