Pojawiły się informacje na temat tego, ile talonów zużyli poszczególni producenci silników na ulepszenia swoich jednostek napędowych przed sezonem 2016.
Każdy producent miał do dyspozycji 32 talony na rozwój swojej jednostki napędowej przed sezonem 2016. Te które nie zostały wykorzystane, będą mogły być przeznaczone na poprawki w trakcie sezonu. Przypominam, że jednostka napędowa jest podzielona na 66 umownych talonów (tokenów). Szczegóły na temat tego podziału znajdziecie TUTAJ. Przed tym sezonem zlikwidowano czarne pola, czyli można było rozwijać dowolne podzespoły silnika. System talonów ma być zlikwidowany od 2017 roku.
Talony jakie pozostały producentom silników w 2016 roku:
Ferrari – 9
Mercedes – 13
Honda – 14
Renault – 25
Jak widać Ferrari zużyło zdecydowanie najwięcej talonów i najbardziej przebudowało swój silnik. Jak wynika z różnych zapowiedzi ich strata do Mercedesa powinna być w tym roku nieznaczna jeśli chodzi o moc. Na drugim biegunie jest Renault, które nie wykorzystało aż 25 talonów. Teraz zapowiedzi o bardzo poprawionym silniku szykowanym na GP Kanady nabierają kształtu. Renault może wymieniać ponad 1/3 silnika w czasie tego sezonu. Honda zużyła zaskakująco mało talonów, biorąc pod uwagę to co poprawiła w swoim silniku. Również mają wiele szans na poprawę w tym roku. Mercedes idzie cały czas swoim tokiem prac rozwojowych.
Ogółem producenci zużyli mniej talonów niż przed rokiem. A to oznacza o wiele większy rozwój jednostek napędowych w trakcie sezonu. Tracić będzie przez to Toro Rosso, które korzysta z zeszłorocznego silnika Ferrari, który nie doczeka się żadnych poprawek.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: