Valtteri Bottas podpisał kolejny roczny kontrakt i zostaje w Mercedesie na 2021 rok. To powinno być pierwsze z czterech spodziewanych w kolejnych tygodniach komunikatach z obozu Mercedesa.
Valtteri Bottas dołączył do Mercedesa od sezonu 2017 w miejsce Nico Rosberga. Fin od tego momentu cały czas podpisuje roczne kontrakty i podobnie jest również tym razem. Podpisał nową umowę obejmującą tylko sezon 2021. W komunikacie nie ma słowa sugerującego, że jest tam jakaś dodatkowa opcja. Dla Bottasa będzie to więc piąty sezon w barwach najlepszego obecnie zespołu Formuły 1.
Bottas dotychczas w barwach Mercedesa zanotował osiem zwycięstw, 39 miejsc na podium, a także 12 razy startował z Pole Position. Osiągał spore sukcesy, ale również przez te lata pozostaje w cieniu Lewisa Hamiltona, który wygrywał mistrzowski tytuł w każdym sezonie, gdy jego partnerem w zespole Mercedesa był Bottas. Ci dwaj kierowcy doskonale ze sobą współpracują, nie było tam żadnego konfliktu. Gdy była taka potrzeba to wprowadzane i wykonywane były polecenia zespołowe. Za kulisami wymieniają się informacjami z inżynierami i wspólnie pomagają w rozwoju samochodu. trudno o lepszy układ w zespole, który ma mistrzowskie ambicje. Dla Mercedesa to duża odmiana od otwartego konfliktu Hamiltona z Rosbergiem. Bottas niewiele odstaje od Hamiltona, a każdego roku podczas kilku weekendów jest lepszy od Brytyjczyka. Mercedes nie miał żadnego interesu w tym, aby myśleć o zmianie składu na kolejny roku.
Kontrakt Bottasa jest roczny, więc ponownie będzie musiał udowodnić swoją wartość. Mercedes w teorii będzie miał na 2022 roku możliwość zakontraktowania Estebana Ocona lub George’a Russella (szczegóły), ale to wciąż mocno niepewna sytuacja. Trudno powiedzieć czy ci dwaj juniorzy będą odpowiednio przygotowani do debiutu w zespole walczącym o tytuł mistrzowski.
Dalsze spodziewane ruchy w Mercedesie
W Mercedesie spodziewane są cztery komunikaty. Pierwszy z nich związany z Bottasem już znamy. Kolejne trzy mają dotyczyć nowych umów Lewisa Hamiltona, Toto Wolffa i samego zespołu. W Mercedesie kluczowi ludzie mają zostać na swoich stanowiskach. Największe zmiany zajdą w samej fabryce, bo dostosowanie się ich do limitu budżetowego będzie wielkim wyzwaniem. Będą musieli o ponad połowę zmniejszyć wydatki i zrezygnować być może nawet z 300 pracowników (obecnie mają ich prawie 1000). Nie planują nikogo zwalniać, tylko będą im przydzielać zadania spoza F1.
Hamilton ostatnio zasugerował, że chciałby zostać w F1 jeszcze nawet trzy lata. Według plotek taka umowa jest negocjowana, ale nie jest wykluczone, że ostatecznie podpiszą coś w formie 2+1, bo to wygląda na logiczniejszy ruch. Hamilton co zrozumiałe chce zostać na sezon 2021, gdy w użyciu będą bardzo podobne samochody jak w tym roku, co zwiastuje dalsze sukcesy Mercedesa. Sezon 2022 to nowe otwarcie i zupełnie nowe maszyny. Hamilton będzie chciał wziąć udział w tym sezonie i zobaczyć jak ta nowa Formuła 1 wygląda. Co będzie dalej, to się okaże.
Toto Wolff ma umowę do końca tego roku, a także posiada 30% akcji zespołu. On również planuje zostać, ale być może jego rola nieco się zmieni – nie będzie jeździł na wszystkie tory. Jego dalsze kierowanie Mercedesem jest kluczowe również w kontekście kontraktu Hamiltona, bo oni ze sobą ścisłe współpracują.
Na koniec sam Mercedes, który podobnie jak inne zespoły negocjuje nową umowę komercyjną na starty w Formule 1. Liberty Media negocjuje ze wszystkimi stajniami kontrakty na pięć kolejnych lat. Trudno powiedzieć kiedy te rozmowy się zakończą. Podobno są blisko zawarcia porozumienia.
Pełne informacje na temat składów wszystkich zespołów na sezon 2021 oraz długości obecnych umów poszczególnych zawodników są dostępne pod tym linkiem.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: