Bardzo ciekawe rezultaty przyniosły wyniki badania opinii dotyczące sponsorów popularnych dyscyplin sportowych w Polsce. Formuła 1 została ujęta w tej ankiecie. Najbardziej zauważalnym sponsorem obecnym Formule 1 w Polsce jest Red Bull, tak powiedziało 11% osób oglądających F1. Ale w Polsce Red Bull bardziej kojarzy się ze skokami narciarskimi. Aż 21% widzów skoków zauważyło Red Bulla podczas oglądania tego sportu. To wynik dwa razy wyższy niż w F1. Nie oglądam skoków, ale sprawdziłem i tam Red Bull jest obecny na kaskach kilku zawodników. I oczywiście sponsoruje Małysza. Stąd te wysokie wyniki. Aż 67% osób zauważyło podczas transmisji F1 jakiegoś sponsora i podało jego nazwę. Tylko w piłce nożnej ten wskaźnik jest wyższy. A więc opłaca się w Polsce być obecnym w F1, bo widzowie zauważają marki różnych firm.
Wyniki tej ankiety powinny pomóc w sprawie zakupu praw telewizyjnych. W 2004 roku prawa te dla TV4 zakupili sponsorzy Williamsa: Allianz, HP i BMW. Którzy dzięki temu byli obecni w reklamach przed i po transmisji, a potem jeszcze podczas wyścigów na bolidach zespołu Williams. Teraz ceny za prawa w Polsce są nieporównywalnie większe. Ale Polsat czy inna ze stacji zainteresowanych transmisjami powinna już wcześniej poszukać partnerów, którzy już obecni są w F1. Dzięki temu koszt praw dla telewizji były niższy. Ciekawe czy o tym pomyśleli.
Najbardziej zauważalni sponsorzy najpopularniejszych dyscyplin sportowych (odpowiadały osoby, które wydarzenie dotyczące danej dyscypliny oglądały osobiście):
- Piłka nożna – Biedronka (22% wskazań), T-Mobile (19% wskazań), zauważalność sponsora: 75%
- Skoki narciarskie – Red Bull (21% wskazań), zauważalność sponsora: 57%
- Siatkówka – Plus (30% wskazań), zauważalność sponsora: 60%
- Boks – Wojak (9% wskazań), zauważalność sponsora: 42%
- Sporty walki typu K1, MMA – Tiger Energy Drink (6% wskazań), zauważalność sponsora: 39%
- Formuła 1 – Red Bull (11% wskazań), zauważalność sponsora: 67%
- Narciarstwo biegowe – Raiffeisen Polbank (21% wskazań), zauważalność sponsora: 52%
- Piłka ręczna – PGNIG (8% wskazań), zauważalność sponsora: 43%
- Rajdy samochodowe – Orlen (19% wskazań), zauważalność sponsora: 64%
- Lekkoatletyka – Orlen (5% wskazań), zauważalność sponsora: 38%
Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia, luty 2014, badanie obejmuje wyniki z całego 2013 roku
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: