Szybsze bolidy, super-miękkie opony oraz nowy asfalt na torze. Dzięki tym trzem czynnikom w ten weekend kierowca Formuły 1 może przejechać okrążenie toru Hungaroring w rekordowym czasie.
Przed tym sezonem obiekt Hungaroring doczekał się zupełnie nowego asfaltu na całej długości nitki toru. Nowa nawierzchnia jest bardziej przyczepna oraz pozbawiona nierówności. Więc można jechać teraz szybciej, oraz lepiej ustawić bolid (obniżyć zawieszenie). Poza tym tegoroczne bolidy są wyraźnie szybsze niż zeszłoroczne konstrukcje, co widzimy przez cały sezon. Pirelli przywiozło w tym roku opony super-miękkie, które w zeszłym sezonie były niedostępne na tym torze. Dzięki temu po raz szósty w tym roku może zostać przejechane najszybsze okrążenie w historii.
W 2015 roku Lewis Hamilton zdobył Pole Position na torze Hungaroring przed GP Węgier 2015 wykręcając czas. 1:22,020. Najszybciej w historii ten tor przejechał w 2004 roku podczas pierwszej części kwalifikacji Rubens Barrichello w Ferrari. Jego czas to: 1:18,436. I ten właśnie czas może być w tym roku pobity.
Aktualizacja.
Z uwagi na deszcz w kwalifikacjach nie było możliwości poprawy czasu. Nico Rosberg wykręcił czas 1:19,965 i zdobył Pole Position.
Podczas pierwszego treningu przed GP Węgier 2016 Lewis Hamilton osiągnął czas 1:21,347. Na drugim piątkowym treningu Nico Rosberg pojechał o prawie sekundę szybciej – 1:20,435. A więc zostały dwie sekundy, aby pobić rekord Rubensa Barrichello. Wszystko okaże się w kwalifikacjach. Według mnie będzie bardzo blisko rekordu. Wpis zostanie zaktualizowany w sobotę.
W dotychczasowych dziesięciu wyścigach sezonu 2016, na pięciu torach udało się wykręcić najszybsze okrążenia w historii. Za rok, gdy bolidy mają być o 4-5 sekund szybsze na jednym okrążeniu, możemy spodziewać się jeszcze lepszych czasów i rekordów na wszystkich torach.
P.S. Rekordowy czas czy najszybsze okrążenie w historii dotyczą najlepszego czasu okrążenia danego toru ustanowionego w dowolnej sesji przez bolid F1 w trakcie oficjalnych zawodów. W statystykach bardzo często pojawia się rekord toru. To jest najlepszy czas okrążenia z wyścigu. Gdy można było tankować podczas wyścigów, to czasy z wyścigów niewiele odbiegały od tych z kwalifikacji. Obecnie te różnice są o wiele większe. Więc ich pobicie jest niezwykle trudne.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: