Wewnątrz-zespołowe pojedynki kierowców F1 w sprintach w 2024 roku. Tabele będą przez cały 2024 rok regularnie aktualizowane o wyniki wewnątrz-zespołowych pojedynków kierowców w każdej stajni w kwalifikacjach do sprintów i w samych sprintach.
W sezonie 2024 odbędzie się sześć sprintów F1 podczas GP Chin, GP Miami, GP Austrii, GP USA, GP Sao Paulo i GP Kataru. Przed każdym z nich odbędą się kwalifikacje do sprintu, które są rozgrywane na podobnych zasadach jak zwykłe kwalifikacje, ale z innym doborem opon i krótszymi segmentami. Wyniki tej sesji ustalają kolejność na polach startowych do sprintu. W 2024 roku zmieniono regulacje dotyczące weekendów sprinterskich, możecie je poznać klikając w ten link. W 2024 roku sesje sprinterskie są w dużym stopniu osobną rywalizacją, dlatego osobno będę prowadził zestawienia wewnątrz-zespołowych pojedynków.
Zmiany w składach
Aktualizacja 28.08.2024 r. Franco Colapinto zajął miejsce zwolnionego Logana Sargeanta od GP Włoch na dziewięć ostatnich weekendów wyścigowych tego sezonu. Osobno zestawiłem jego pojedynki z Alexem Albonem kwalifikacjach i sprintach. Aktualizacja 26.09.2024 r. Liam Lawson zajął miejsce zwolnionego Daniela Ricciardo w zespole RB od GP USA na sześć ostatnich weekendów wyścigowych tego sezonu. Osobno zestawiłem jego pojedynki z Yukim Tsunodą kwalifikacjach i sprintach. Aktualizacja 1.11.2024 r.Oliver Bearman w trybie awaryjnym zastąpił chorego Kevina Magnussena podczas kwalifikacji i sprintu do GP Sao Paulo. Osobno zestawiłem jego pojedynki z Nico Hulkenbergiem
Wewnątrz-zespołowe pojedynki w kwalifikacjach do sprintów w 2024 roku
W przypadku pojedynków w kwalifikacjach do sprintów na potrzeby opracowania poniższej tabeli biorę pod uwagę kilka warunków. Obaj kierowcy muszą wziąć udział w kwalifikacjach do sprintu. Jeśli jeden z nich z jakiegoś powodu w ogóle nie wyjedzie na tor, to taką sesję kwalifikacyjną pomijam dla tego zespołu. Nie biorę pod uwagę wszelkich kar przesunięcia na starcie. Uwzględniam tylko kary dyskwalifikacji z wyników kwalifikacji do sprintu np. w związku z nieregulaminowym bolidem. Jeżeli obaj kierowcy wzięli udział w kwalifikacjach do sprintu, to musi być zwycięzca w danym zespole nawet w sytuacji, gdy jeden z kierowców z uwagi na problemy techniczne czy kraksę nie był w stanie bezproblemowo przejechać żadnego pomiarowego okrążenia. Jeżeli w danym zespole zmieni się skład kierowców w trakcie sezonu, to wewnętrzny pojedynek liczy się od nowa. Ten kierowca danego zespołu, który w trakcie kwalifikacji do sprintu wywalczy lepsze miejsce, ten wygrywa wewnętrzny pojedynek i zyskuje jeden punkt.
Pojedynki w kwalifikacjach do sprintów w sezonie 2024 Formuły 1
Pojedynki zakończone | ||
Tabela zaktualizowana po kwalifikacjach do sprintu w Kataru |
Wewnątrz-zespołowe pojedynki w sprintach w 2024 roku
W przypadku pojedynków w sprintach przyznaję punkty na podstawie końcowych wyników już po zaliczeniu wszelkich kar. Jeżeli jeden z kierowców zostanie wykluczony z wyników sprintu lub w ogóle do niego nie wystartuje, to w takim wypadku nie przyznaję jego zespołowemu partnerowi punktu. Jeżeli obaj kierowcy danego zespołu nie zostali sklasyfikowani w sprincie (przejechali poniżej 90% dystansu), to żaden z nich nie dostaje punktu, bez względu na powód i moment nieukończenia zawodów. Jeżeli obaj kierowcy zostali sklasyfikowani (przejechali ponad 90% dystansu), ale nie dojechali do mety, to zwycięzcą pojedynku jest ten, który przejechał więcej okrążeń. Jeżeli jeden z kierowców nie ukończył sprintu, a drugi dojechał do mety, to dostaje jeden punkt bez względu na powód wycofania się swojego partnera. Jeżeli w danym zespole zmieni się skład kierowców w trakcie sezonu, to wewnętrzny pojedynek liczy się od nowa.
Pojedynki w sprintach w sezonie 2024 Formuły 1
Pojedynki zakończone | ||
Tabela zaktualizowana po sprincie w Kataru |
Za zwycięstwo w wewnętrznym pojedynku w kwalifikacjach do sprintów i sprintach przyznaję jeden punkt. Maksymalna liczba możliwych do zdobycia punktów przez kierowcę równa się liczbie weekendów ze sprintami w 2024 roku i wynosi sześć punktów.
Klasyfikacja punktów zdobytych w trakcie sprintów w 2024 roku
To tabela, która pozwoli sprawdzić ile punktów za sprinty zdobyli w trakcie całego sezonu poszczególni kierowcy. W sezonie 2024 odbędzie się sześć sprintów. Punkty będą przyznawane ośmiu najszybszym kierowcom w następującym systemie: 8-7-6-5-4-3-2-1. Maksymalnie jeden kierowca może zdobyć 48 punktów. Punkty ze sprintów są wliczane do oficjalnych klasyfikacji generalnych.
Pozycja | Kierowca | Punkty |
---|---|---|
1. | Max Verstappen | 39 |
2. | Lando Norris | 30 |
3. | Charles Leclerc | 28 |
4. | Carlos Sainz | 28 |
5. | Oscar Piastri | 27 |
6. | George Russell | 19 |
7. | Lewis Hamilton | 16 |
8. | Sergio Perez | 14 |
9. | Daniel Ricciardo | 5 |
10. | Nico Hulkenberg | 5 |
11. | Kevin Magnussen | 2 |
12. | Pierre Gasly | 2 |
13. | Yuki Tsunoda | 1 |
Tabele w tym tekście będą aktualizowane po każdym weekendzie wyścigowym ze sprintami. Można je łatwo odnaleźć w menu głównym – kategoria “Sprinty”.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: