Kierowcy Mercedesa ponownie zajmą pierwszy rząd na starcie do wyścigu Formuły 1 o GP Bahrajnu 2016. Sporym zagrożeniem powinni być dla nich kierowcy Ferrari. Walka powinna trwać podczas wyścigu również na kolejnych pozycjach.
Za plecami tych dwóch zespołów powinien walczyć Daniel Ricciardo z kierowcami Williamsa. Ale sporym zagrożeniem będą dla tej trójki szybcy kierowcy startujący od dziewiątego miejsca w dół. Będą mieć przewagę lepszych opon na początku wyścigu. Było widać, że kilku zawodnikom nie zależało na poprawie czasów w Q2. Stawka jest bardzo wyrównana, więc walka powinna toczyć się o wszystkie pozycje.
Warto zwrócić uwagę, że debiutujący w F1 Stoffel Vandoorne był szybszy w kwalifikacjach od Jensona Buttona. Belg zrobił to praktycznie bez przygotowania. Więc gdyby lepiej znał ten bolid, to na pewno byłby jeszcze lepszy. Button nigdy nie był asem jeśli chodzi o kwalifikacje. Ale Vandoorne pokazał, że warto na niego stawiać w przyszłości. Oby w wyścigu pokazał się z dobrej strony, bo od tego startu będzie zależeć jego przyszłość.
Kierowcy Mercedesa i Ferrari są w identycznej sytuacji, jeśli chodzi o opony. Wszyscy mają po trzy zestawy używanych opon super miękkich, oraz zupełnie nowe opony miękkie (2 komplety) i opony pośrednie (jeden komplet).
Pirelli spodziewa się podczas wyścigu dwóch lub trzech pit-stopów i to strategia na trzy zmiany opon ma być szybsza. Opony super miękkie są o 1 sekundę szybsze od miękkich i o 2,5 szybsze od opon pośrednich. Zjazd po nowe opony dla kierowców startujących na super miękkich oponach powinien nastąpić miedzy 12, a 14 okrążeniem. Czyli nie tak szybko, jako to wynikało z piątkowych treningów. Aby strategia trzech postojów się udała, to wypada mieć w zanadrzu trzy komplety nieużywanych opon super miękkich i miękkich. Nikt z kierowców, którzy awansowali do Q3 nie jest w takiej sytuacji. Wydaje się, że czołówka pojedzie na dwa pit-stopy. Mogą być w użyciu wszystkie trzy rodzaje mieszanek. Kierowcy z dalszych pozycji będą unikać startu na super miękkich oponach. To wszystko doprowadzi do wielu rożnych strategii wyścigowych.
Pogoda nie będzie żadnym zaskoczeniem w niedzielę. Zapowiadane są identyczne temperatury i zero szans na deszcz. Samochód Bezpieczeństwa nie wyjeżdża często na tym torze – nie ma blisko toru barier, są szerokie pobocza. Dojazd do pierwszego zakrętu jest długi, wiec na starcie wiele się może zmienić. Pozycje parzyste nie są idealne, bo ta strona toru nie jest dobrze nagumowana. Ale różnica między stronami toru przy starcie nie jest tu decydująca.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: