Przygotowałem zestawienie liczby obserwujących konta zespołów i kierowców F1 na YouTube i TikToku na początku 2025 roku. Zespoły F1 w komplecie są obecne w tych serwisach wideo, ale wśród kierowców sytuacja wygląda inaczej, bo wielu z nich odpuściło sobie ten temat.
W tym tekście są responsywne wykresy, które dostosowują się do szerokości ekranu, ale są na tyle rozbudowane, że najlepiej oglądać je na ekranie komputera. Jeżeli już ktoś czyta na telefonie, to radzę obrócić ekran do poziomu, bo to powinno pomóc.
Od kilku lat na początku roku przygotowuję zestawienia dotyczące zespołów i kierowców w F1 w mediach społecznościowych na blogu, gdzie analizuję popularność ich kont z serwisach Instagram, Facebook, X (Twitter), a od tego roku również Threads. Pora aby zająć się również serwisami wideo, gdzie ostatnimi czasy sporo się dzieje. Dlatego zapraszam po raz pierwszy na zestawienia dotyczące popularności kont zespołów i kierowców F1 w serwisach YouTube i TikTok na początku 2025 roku.
Informacje wstępne i założenia analizy kont w serwisach YouTube oraz TikTok
Na potrzeby tego podsumowania wziąłem pod uwagę liczbę obserwujących konta zespołów i kierowców F1 w serwisach YouTube i TikTok. Zdaję sobie sprawę, że takich serwisów jest więcej, można byłoby jeszcze do analizy dołączyć Twitch, ale stwierdziłem, że te dwa wystarczą. Każdy zespół F1 ma konta na YouTube i TikToku, ale wśród kierowców tylko kilku jest na YouTube i kilkunastu na TikToku. Porównanie kierowców nie będzie więc wyczerpujące. W przypadku zespołów szerzej przyjrzałem się ich kontom na YouTube, gdzie jest dostępnych więcej statystyk. Wszystkie dane w tekście dotyczące obserwacji kont pochodzą z 7 stycznia 2025 roku i zostały przeze mnie przedstawione w milionach. Pozyskane liczby zaokrągliłem do dwóch miejsc po przecinku, czyli dziesiątek tysięcy. Zdecydowanie więcej miejsca poświęcam serwisowi YouTube, bo na TikToku się zupełnie nie znam.
Jest to pierwsze tego typu zestawienie, więc skupiam się na omówieniu stanu obecnego, bez porównania do zeszłego roku. Mam odpisane dane z początku 2024 roku, ale postanowiłem skupić się na stanie obecnym i dodatkowych szczegółach. Jestem otwarty na sugestie dotyczące tego jakie dane omawiać i przedstawiać ewentualnie w przyszłości. Od popularności tego postu zależy czy pojawi się kolejne podobne omówienie za rok.
Zespoły F1 na YouTube i TikToku na początku 2025 roku
Przygotowując poniższy wykres wziąłem pod uwagę oficjalne profile zespołów F1 w serwisach YouTube i TikTok według stanu na 7 stycznia 2025 roku.
Mercedes jest liderem tego zestawienia, co zawdzięcza wyraźnemu prowadzeniu na TikToku, bo na YouTube ich profil jest dopiero trzeci wśród zespołów F1. Ogółem czołówka zestawienia jest identyczna jak w zestawieniu głównych mediów społecznościowych, a więc Mercedes przed Red Bullem, a o trzecie miejsce walczy Ferrari z McLarenem. Te cztery ekipy mają bardzo dużą przewagę nad resztą stawki. To efekt ich popularności sportowej, nie ma w tym żadnego zaskoczenia. Ogółem kolejność w całym zestawieniu jest przewidywalna i oddaje sytuację z innych mediów społecznościowych.
Analiza kanałów zespołów F1 na YouTube na początku 2025 roku
W tabeli znajdują się dane dotyczące kanałów zespołów F1 na YouTube. Spisałem liczbę subskrypcji 7 stycznia i liczbę opublikowanych filmów oraz wyświetleń z 8 stycznia 2025 roku. Tabela jest posortowana na podstawie łącznej liczby wyświetleń filmów.
Zespół | Subskrypcje | Liczba filmów | Wyświetlenia |
---|---|---|---|
Mercedes | 1,47 mln | 2135 | 527 137 993 |
Red Bull | 1,98 mln | 1192 | 465 742 296 |
McLaren | 1,30 mln | 1156 | 235 478 101 |
Ferrari | 1,80 mln | 3377 | 219 486 936 |
Racing Bulls | 0,38 mln | 553 | 52 202 349 |
Williams | 0,30 mln | 1040 | 43 987 293 |
Alpine | 0,08 mln | 413 | 24 962 570 |
Aston Martin | 0,28 mln | 542 | 24 804 081 |
Kick Sauber | 0,14 mln | 629 | 16 801 957 |
Haas | 0,13 mln | 386 | 7 926 050 |
Liczba wyświetleń dotyczy wszystkich filmów na danym kanale, zarówno zwykłych filmów jak również shortsów.
Analizując te dane trzeba podkreślić jedną rzecz. Osiem zespołów ma swoje kanały na YouTube dotyczące jedynie ich działalności w F1. Zespoły Ferrari i Alpine nie mają takich kanałów, a ogólne dotyczące całej marki. To znaczy, że na ich kanałach są filmy dotyczące zespołu F1, ale również ich samochodów drogowych czy innych serii wyścigowych gdzie startują. To istotna kwestia, która pomaga szczególnie Ferrari, bo kanał Alpine jest bardzo mało popularny.
Przewaga Mercedesa w zestawieniu łącznych wyświetleń to zasługa ich jednego shortsa, który miał 173 mln wyświetleń, czyli blisko 1/3 wszystkich na kanale. To krótki filmik z wizerunkami kierowców na kawie. Skąd tak gigantyczna oglądalność, to wiedzą tylko algorytmy YouTube. Na kanale ekipy Red Bull bardzo dużo wyświetleń ma natomiast shorts pokazujący fragment z pojedynkiem bolidu i samolotu - 73 mln odsłon. To jedyne dwa tak popularne filmy na kanałach zespołów F1. Pozostałe najpopularniejsze mają po kilka milionów.
Kanały zespołów F1 są stare, najczęściej mają po kilkanaście lat. Zespoły publikują na nich różnego rodzaje filmów zarówno dotyczących typowo F1, techniki itp., filmy z kierowcami, różne wypowiedzi, konkursy itp. Jest także coraz więcej rozrywkowych filmów. Są duże różnice pod względem liczby publikowanych filmów, co oczywiście wpływa na zasięgi kanałów.
Kierowcy F1 na YouTube i TikToku na początku 2025 roku
Wykres przygotowałem analogicznie jak w przypadku zespołów, czyli wziąłem pod uwagę oficjalne profile kierowców F1 w serwisach YouTube i TikTok według stanu na 7 stycznia 2025 roku.
Swoje konta na YouTube ma tylko sześciu aktualnych kierowców F1. Liderem jest Norris, który minimalnie wyprzedza Leclerca, a trzeci ze sporą stratą jest Sainz. Pozostała trójka ma bardzo małą liczbę subskrybentów. Zdecydowana większość kierowców nie jest obecna na YouTube, bo tak naprawdę nie ma to dla nich większego sensu. To jest serwis dobry do zamieszczania, z perspektywy kierowców np. vlogów lub nieco dłuższych filmów. Takie rzeczy robią ich zespoły i zamieszczają u siebie. Kierowcy musieliby robić coś na własną rękę, a dla niewielu z nich ma to sens, zajmuje to także dużo czasu i potrzeba osobnej ekipy do nagrywania i montowania. Szóstka kierowców obecna na YouTube zamieszczała tam w minionym roku bardzo mało materiałów, wyróżniają się w tym gronie Sainz i Leclerc, gdzie tych materiałów było więcej i były robione w konkretnym celu.
Na TikToku jest znacznie większy ruch, bo 13. aktualnych kierowców ma swoje konta. TikTok jest specyficznym serwisem, gdzie niekoniecznie ważna jest liczba obserwujących dany kanał. Także liczba polubień filmików nie oddaje idealnie popularności. Na dużych kontach mogą zdarzać się filmy mające wiele milionów wyświetleń jak i takie, które przechodzą bez echa. Nie będę tutaj nikogo oszukiwał, nie znam się na tym serwisie i nie mam tam konta. Przejrzałem profile kierowców i jest na nich w miarę duży ruch jeśli chodzi o publikowane filmy, często zdarzają się takie mające po kilka milionów wyświetleń. Ciekawostką jest dla mnie fakt, że na TikToku bardzo dobrze radzi sobie najstarszy kierowca w stawce, czyli Fernando Alonso. TikTok sponsoruje jego zespół (Lance'a Strolla nie zmusili do założenia konta) i być może jakoś pozytywnie to na jego profil wpływa.
Sześciu kierowców F1 w ogóle nie jest obecna w tych dwóch badanych przeze mnie serwisach, w tym tak znani jak Lewis Hamilton i Max Verstappen. Holender nadrabia za to na Twitchu, bo często gra i to tam streamuje. Są jednak tacy kierowcy, którzy odpuścili zupełnie serwisy wideo przy budowaniu swoich wizerunków, wystarcza im obecność na klasycznych serwisach społecznościowych, gdzie przecież w razie takiej potrzeby także można zamieszczać filmy.
Formuła 1 na YouTube i TikToku na początku 2025 roku
Formuła 1 świetnie radzi sobie na YouTube odkąd władzę przejęła Liberty Media. Wrzucają tam mnóstwo nagrań, szybko pojawiają się skróty sesji, transmitują na żywo wiele rzeczy, robią wiele typów filmów, a to wszystko daje bardzo dobre efekty. Aktualnie konto Formuły 1 ma 11,4 mln subskrypcji, opublikowali 8 210 filmów, które łącznie zostały wyświetlone 7,47 miliarda razy. To są bardzo bardzo dobre liczby, często widzę, że skróty sesji F1 kilka godzin po publikacji mają milionowe wyświetlenia.
Na TikToku również profil F1 jest popularny, ma 9,7 mln obserwujących, a filmy polubiono 377,2 mln razy. W serwisie socialblade.com na wykresie widać rosnące statystyki. Publikują tam bardzo wiele różnych, najczęściej krótkich i rozrywkowych filmów.
Podsumowanie i komentarz
Popularność zespołów F1 w serwisach wideo jest bardzo podobna do ich popularności w podstawowych mediach społecznościowych. Cztery najpopularniejsze zespoły mają przewagę nad resztą stawki, a wszędzie prowadzi Mercedes. Ciekawe jak ten zespół będzie sobie teraz radził po odejściu Hamiltona. Wśród kierowców sytuacja wygląda inaczej, bo wielu z nich w ogóle nie działa w serwisach wideo. Ci którzy to robią, to z różnym zaangażowaniem i skutkiem. Również widać w tych serwisach duże różnice w zasięgach, podobnie jak w zwykłych mediach społecznościowych. Bezpośrednio Formułę 1 warto pochwalić za kanał na YouTube, gdzie publikują dużo wartościowych treści. Można nie oglądać sesji F1 na żywo, a na YouTube szybko są skróty, wywiady, materiały itd.
Zainteresowanym polecam szerokie omówienia wraz z wykresami i tabelami dotyczące zespołów F1 w mediach społecznościowych na początku 2025 roku, a także kierowców F1 w mediach społecznościowych na początku 2025 roku.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: