Nowe opony zmieniły nam trochę układ sił. Było to widać w dzisiejszym wyścigu na torze Nurburgring.
Zmiana układu sił
Force India wyraźnie nie miało tempa, nie zdobyli punktów i nie byli w stanie walczyć z bezpośrednimi rywalami. A jeszcze tydzień temu na Silverstone jechali na mocnych punktach. Bardzo podobnie Toro Rosso. Dobra pozycja na starcie na Silverstone i duże punkty. Dzisiaj dobra pozycja na starcie i miejsce poza dziesiątką. To nie zasługa pecha/błędu a słabego tempa. Odwrotnie McLaren, który dzisiaj jechał bardzo dobrze. Pomogła im dobra strategia, ale tempo było bardzo dobre. Pojechali na 2 pit-stopy. I przykładowo Perez zrobił aż 36 okrążeń na jednym komplecie pośrednich opon. Tempo w końcówce przez to spadło, ale mimo to utrzymał się w punktach. Nie mieli tu żądnych istotnych poprawek. Tempo poprawiło się dzięki oponom.
Temperatura asfaltu
Drugi czynnik to wysoka temperatura asfaltu, wynosiła dzisiaj około 45 stopni Celsjusza i bezchmurne niebo. Wyraźnie więcej niż w poprzednich wyścigach. Tak wysoka było w tym roku tylko w Bahrajnie i w Barcelonie. I Mercedes w takich warunkach poległ. Ich tempo było bardzo słabe, niszczyli opony, jak kilka wyścigów wstecz. Ale nie było tak tragicznie, jak w Barcelonie. Widać, że poprawili samochód. Ale w upałach dalej sobie nie radzą. Więc gdy tylko asfalt będzie nagrzany do maksymalnie 35 stopni, to będą się liczyć w walce o zwycięstwo. Ale im cieplej tym ogrzej. Przeciwieństwem jest Lotus. Który zaprezentował się dzisiaj znakomicie. Zarządzanie oponami, tempo wszystko było świetne. A poprzednie wyścigi były w ich wykonaniu bardzo słabe. Te dwa zespól mają samochody reagujące odwrotnie na temperaturę. Patrząc na kolejne 10 wyścigów, to upał w kilku z nich jest pewny, ale te proporcje pomiędzy wyścigami z temperaturą asfaltu powyżej 35 stopni Celsjusza i poniżej powinny być na korzyść tych chłodniejszych.
Przed kolejnym GP na Węgrzech, opony zmienią się bardzo mocno, co znowu powinno zmienić układ sił. Mercedes będzie poszkodowany, bo nie będą mogli ich przetestować na testach dla młodych kierowców. Dlatego prognozowani dzisiaj układu sił na Hungaroringu za 3 tygodnie jest bezcelowe.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: