Ostatnio pisałem o długach jakie Marussia miała u Ferrari i McLarena (KLIK), oba te zespoły straciły na bankructwie Marussi łącznie 36 mln $. The Times opublikował artykuł o Caterhamie i Marussi, w tekście pojawiła się kolejna ciekawa informacja dotycząca sytuacji finansowej Marussi. Pozostałości po tym zespole są w tej chwili pod kontrolą komorników, którzy starają się odzyskać jak najwięcej pieniędzy dla wierzycieli. W styczniu do kupienia będą trzy bolidy bez silników. Wiemy już ile dokładnie zapłacił Max Chilton za jazdę w 2014 roku w Formule 1.
Max Chilton zapłacił 7 mln funtów, czyli około 11 mln $ za fotel wyścigowy w sezonie 2014. A dokładniej te pieniądze wyłożył jego ojciec Grahame, który jest byłym prezesem międzynarodowej firmy ubezpieczeniowej. To bardzo znaczące pieniądze dla takiego zespołu, jak Marussia. Ale daleko mu do rekordzistów.
Przypominam zdjęcie słynnej faktury, która udokumentowała pieniądze jakie wenezuelska firma petrochemiczna PDVSA zapłaciła zespołowi Williams, dzięki czemu Pastor Maldonado mógł pojawić się w Formule 1. Tamta faktura opiewała na 29,4 mln funtów za rok. Czyli ponad cztery razy więcej niż płacił Max Chilton.