Pirelli podsumowało sezon 2014 w pięciu bardzo ciekawych ikono-grafikach. Jednocześnie Paul Hembery zapowiada, że opony przygotowane z myślą o sezonie 2015 Formuły 1 będą ewolucją tych z sezonu 2014. Jedyną mieszanką, którą dotkną większe zmiany jest mieszanka super-miękka.
Opony super-miękkie w 2014 roku były używane sześć razy. Tegoroczne opony super-miękkie przeznaczone na tylną oś będą posiadać nową konstrukcję. A także (to dotyczy już wszystkich opon super-miękkich) nową mieszankę.
Pirelli przewiduje wzrost tempa bolidów aż o 2 do 3 sekund na jednym okrążeniu. Nowe opony zostaną tak przygotowane, aby sprostać wyższemu tempu, które będzie prowadzić do większego zużycia. Celem nadal są dwa pit-stopy na wyścig.
W 2014 roku dostarczono aż 32 772 opony na weekendy wyścigowe. Z czego 38% w ogóle nie zostało wykorzystanych. Chodzi tu głównie o opony przeznaczone na deszcz. Wszystkie z nich został później poddane recyklingowi
Użycie opon Pirelli w sezonie 2014 Formuły 1:
Źródło: Pirelli Motorsport