Valtteri Bottas tuż przed świętami odbył sekretną wizytę w fabryce Mercedesa w Brackley. W tym czasie miał spotkać się z inżynierami oraz dokonać przymiarki fotela wyścigowego na sezon 2017. Pozostaje już tylko czekać na oficjalne potwierdzenie angażu Fina na sezon 2017 przez ten zespół.
O wizycie Bottasa w Brackley napisał serwis motorsport.com. To ostatecznie potwierdza jego kontrakt na kolejny rok z zespołem Mercedesa. Pozostaje nam czekać na potwierdzenie tej umowy. Wszystko przeciąga się z kilku względów i konieczności przygotowania kilku umów: Mercedes musi porozumieć się z Bottasem, Williams z Felipe Massą, Sauber z Pascalem Wehrleinem, a Toto Wolff musi przestać być menadżerem Bottasa.
Plotki o powrocie Felipe Massy do F1 po zaledwie kilku tygodniach emerytury, pojawiły się jeszcze przed świętami (szczegóły). Wszystko wskazuje na to, że Massa wróci na jeszcze jeden sezon do Formuły 1. Williams otrzyma za Bottasa prawdopodobnie nawet 10 milionów euro (są też plotki o wyższej sumie lub darmowym silnikom na rok).
To co mnie ciekawi, to na jaki czas zostanie podpisana umowa z Bottasem? Na 2018 rok kilku topowych kierowców będzie dostępnych. Zmiana układu sił w 2017 roku spowoduje, że znajdą się zawodnicy chcący zmienić otoczenie. Dlatego Mercedes (Hamilton ma umowę do końca 2018 roku) powinien zabezpieczyć się na taką opcję i możliwość ściągnięcia Vettela czy Alonso. Z drugiej strony Bottas nie powinien chcieć podpisać umowy tylko na jeden rok, bo to rodzi zbyt duże szanse, że zastąpią go bardziej medialnym nazwiskiem już po jednym sezonie. Bottas może stawiać warunki, bo Mercedes na obecnym etapie sezonu nie jest w stanie zakontraktować lepszego kierowcy. Prawdopodobnie Bottas podpisze umowę na jeden rok z opcją na kolejne sezony.
Możemy liczyć na pierwsze oficjalne ogłoszenia kontraktów na początku 2017 roku. Spodziewam się, że mogą nastąpić już w pierwszym tygodniu stycznia. Zespoły tracą pod wieloma względami przez to, że nie mają potwierdzonych kierowców na kolejny sezon. Szczególnie dotyczy to nowych twarzy w poszczególnych stajniach. Taki zawodnik powinien poznawać fabrykę, inżynierów, nowy bolid. Sezon 2017 coraz bliżej, więc nie można tracić czasu. Poza tym zaczną pojawiać się obowiązki sponsorskie od nowego roku.
Tak powinny wyglądać składy zainteresowanych zespołów:
Mercedes: Hamilton – Bottas
Williams: Massa – Stroll
Sauber: Ericsson – Wehrlein
Zostaje w takim wypadku tylko Manor z dwoma wolnymi miejscami i kilku kandydatów na nie. Trudno powiedzieć kto je zajmie, bo sam zespół jest obecnie na etapie sprzedaży, co dodatkowo opóźnia dobór kierowców (różni właściciele = różne preferencje).
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: