Po zmianach w regulaminie technicznym, silniki V6 Turbo powinny być nieco głośniejsze w sezonie 2016 Formuły 1. Oto jak prezentowały się pod tym względem podczas testów F1 na torze Barcelona-Katalonia.
Zmiany w regulaminie na ten sezon polegały na dodaniu dodatkowych, mniejszych rur wydechowym (jednej lub dwóch), przez które wydalane są spaliny bezpośrednio z zaworu upustowego turbosprężarki. Dyrektor techniczny Williamsa, Pat Symonds powiedział wcześniej, że przy zamkniętym zaworze upustowym głośność wzrośnie o około 14%, a przy otwartym o 20-25% (szczegóły).
Dyrektor techniczny Mercedesa, Paddy Lowe powiedział, że jego zespół sprawdził głośność nowego typu wydechu w fabryce. Tegoroczny silnik z nowym wydechem zanotował 128 decybeli, a ze starym typem wydechu – 124 decybele. Silnik V8 w podobnym pomiarze osiągał 129,5 decybela.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: