McLaren ogłosił dzisiaj nową umowę sponsorską z marką Chandon. Partnerstwo rozpocznie się w 2016 roku, a logotyp nowego sponsora zajmie na bolidach miejsce obecnie zajmowane przez Johnniego Walkera. Chandon to francuski producent win i szampanów.
Umowa z Chandon jest wieloletnia, zacznie obowiązywać od 2016 roku. Nie ujawniono warunków finansowych. Logotyp znajdzie się na bolidach, w tym samym miejscu co obecnie Johnnie Walker. Fakt, że obie marki działają w branży alkoholowej i miejsce na bolidzie Chandon od 2016 roku, potwierdza plotki o końcu 10-letniej współpracy McLarena z producentem Whisky Johnnie Walkerem.
Johnnie Walker zasilał konta zespołu kwotą 15 mln funtów rocznie. W 2013 chcieli zostać nawet sponsorem tytularnym, ale ich oferta była dla Rona Dennisa za niska (43 mln funtów rocznie). W obecnej sytuacji zespołu na pewno by ją przyjął. Wydaje mi się, że Johnnie Walker nie odejdzie z F1. Powinni zawrzeć umowę z innym zespołem, na pewno większość stawki będzie nimi zainteresowana. Po tym sezonie z McLarena ma odejść także bank Santander.
Chandon ma sześć winnic na całym świecie, sprzedaje swoje produkty na pięciu kontynentach. Stawia bardzo na Azję oraz obie Ameryki. Dlatego reklama w Formule 1, która odwiedza te wszystkie obszary jest dla nich bardzo wygodna.
Ron Dennis w Japonii zapowiedział ogłoszenie dużego sponsora w tym tygodniu – co się właśnie potwierdziło. Oraz, że inne umowy są w przygotowaniu. Może to wyczekiwany przełom dla tego zespołu. Czyżby obniżyli swoje wymagania finansowe, aby zapełnić bolid i budżet sponsorami?
Według plotek umowa jest warta 15 mln funtów rocznie.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: