Formuła 1 zaprezentowała nowe logo tuż po zakończeniu wyścigu o GP Abu Zabi 2017. Nowe logo to początek szeregu zmian w całym wizerunku F1, które Liberty Media planuje na sezon 2018. Wpis został mocno zaktualizowany w stosunku do pierwotnej wersji z soboty.
Formuła 1 zmieniła logo, bo poprzednie używane przez 23 lata nie sprawdza się w nowoczesnych środkach przekazu oraz do produkcji gadżetów. Inne duże marki w ostatnich latach zmieniały swoje logotypy w tym samym celu. Zmiany zawsze polegały na uproszczeniu logotypu, co lepiej sprawdza się w cyfrowych mediach. Nowe logo Formuły 1 ma reprezentować dwa samochody (litera „F”) ścigające się ze sobą do linii mety (cyfra „1”). Projekt nowego logo miał być prosty, aby dobrze prezentowało się w różnego rodzaju usługach.
Nowe logo to początek ogromnych zmian w wizerunku Formuły 1 planowanych na 2018 rok przez Liberty Media. Doczekamy się zupełnie nowej grafiki ekranowej podczas transmisji telewizyjnych. Formuła 1 planuje dwie usługi internetowe OTT (jak Netflix, WWE Network, czy UFC Fight Pass). Jedna z nich ma umożliwiać oglądanie F1 na żywo, a druga skupi się na materiałach dodatkowych, magazynach itp. Szczegółów nie znamy, nie wiadomo czy będą to dwie całkowicie osobne usługi czy jedna z różnymi pakietami. Nie znamy też ceny, ani dostępności. Liberty Media będzie zdradzać szczegóły na ten temat na początku 2018 roku. Dotarły do mnie nieoficjalne informacje, że w tej usłudze będą pierwszy raz transmitowane na żywo testy przedsezonowe. Zmianie ulegnie również strona internetowa F1. Zmian w wizerunku będzie więcej, dlatego warto czekać na 2018 rok, aby zobaczyć co takiego Liberty Media wymyśliło dla Formuły 1. Możemy także oczekiwać szeregu gadżetów i ubrań już z nowym logotypem F1.
Film prezentujący nowe logo możecie zobaczyć na YouTube pod tym linkiem.
W piątek Chase Carey powiedział dla Sky Sports, że sprawą zmiany logotypu zajmują się ludzie od marketingu (za czasów Berniego Ecclestone’a Formuła 1 w ogóle nie miała ludzi odpowiedzialnych za marketing). Jedną z przyczyn planowanej zmiany jest to, że w obecnym logotypie jedynka jest uformowana z pustej przestrzeni. Według ekspertów od marketingu to zła rzecz. Carey zdaje sobie sprawę, że zmiana loga będzie oznaczała mieszane opinie wśród kibiców oraz krytykę. Szef F1 powiedział również, że chcieli dodać do Formuły 1 świeżej energii, a jednym ze sposobów aby to osiągnąć jest zmiana logotypu.
Polecam wszystkim przejrzeć kilkanaście innych projektów logotypu, które zostały zarejestrowane od 2003 roku przez Formułę 1. Kilka z tych projektów jest naprawdę niecodziennych, nic dziwnego że nie weszły nigdy do użytku. Znajdują się one pod tym linkiem – trzeba kliknąć w zakładkę „Designs” tam jest 16 różnych projektów zarejestrowanych od 2003 roku. W tym gronie dwa najnowsze projekty to prawdopodobne nowe logo (wersja bez oraz z podpisem).
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: