Honda dzisiaj oficjalnie ogłosiła powrót w 2015 roku, jako dostawca nowych silników V6 Turbo od 2015 roku. Honda będzie dostarczać je McLarenowi, który stanie się ich fabrycznym zespołem. Będą dostawać silniki za darmo. Nic nie powiedziano o wyłączności, więc raczej na pewno będą mieć jeszcze jednego, albo dwóch klientów w 2015 roku. Umowa nie ma związku z McLarenem Automotive, który produkuje samochody drogowe. A przecież tam McLaren sam potrafi robić dobre silniki i system KERS. Nie powiedziano nic nowego, o czym wcześniej nie pisano by w plotkach. Ważną informacją jest fakt, że prace nad silnikiem i systemem ERS trwają w Japonii, w mieście Tochigi. Według plotek inżynierowie Hondy pracują już kilka miesięcy w Woking u McLarena. Nic na ten temat nie widzę w artykułach. To powrót to pamiętnej współpracy z latach 1988-1992, kiedy McLaren-Honda wygrywał wszystko co się dało. Poniżej najlepszy samochód z tego okresu. McLaren MP4/4 wygrał 15 z 16 wyścigów w 1998 roku. Tego brakującego nie wygrali pechowo, przez awarię.
Powrót Hondy rodzi wciąż kilka pytań.
Mają duże doświadczenie z silnikami turbo, podobno większe od obecnych producentów. Ale KERS nie jest ich mocną stroną. Jego następce – ERS będzie bardzo ważny. Tutaj McLaren prawdopodobnie będzie odgrywał większą rolę. Honda ostatnio notuje bardzo dobre wyniki finansowe, więc pieniędzy im nie zabraknie. Powinni również mieć jakąś fabrykę w Europie, pewnie zadomowią się w Woking. Bo ich dawną fabrykę zajął Mercedes.
Dla McLarena przyszły sezon będzie przejściowym, nie ma co liczyć na walkę o MŚ. Będą mieć nowego sponsora strategicznego. Ale Mercedes będzie robił wszystko, aby McLaren poznał jak najmniej sekretów ich silnika. Honda będzie mieć przez to przewagę w 2015 roku. Ale nie ma co liczyć na pełne wsparcie od Mercedesa w tym sezonie. Tarcia i wzajemne oskarżenia są pewne. Jenson Button na 99% będzie dalej kierowcą w Mclarenie. Jest wprost idealnym kierowcą dla McLarena-Hondy. Jeździł w zespole Hondy, ma dziewczynę z Japonii, często bywa w Japonii i wychwala ten kraj. Honda nie będzie musiała wprowadzać japońskiego kierowcy, Button wystarczy.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: