WUT Racing po nieplanowanym postoju spowodowanym koronawirusem wraca na tory. Zespół weźmie udział w zawodach Formula Student w Chorwacji. Będzie to nasz pierwszy start tamże. Chorwaci ugoszczą zespoły z całej Europy na torze w Novi Marof tuż przy granicy słoweńsko-węgierskiej w dn. 26-30 sierpnia 2020 r.
Aktualizacja 18.08.2020 r. Zawody zostały niestety odwołane.
Czeka nas niezapomniana przygoda. Dotychczas wzięliśmy udział między innymi w zawodach na brytyjskim torze Silverstone oraz we Włoszech i na Węgrzech. W związku z sytuacją pandemiczną zamierzamy zadbać o kwestię naszego bezpieczeństwa. Zaopatrzyliśmy się w niezbędne maseczki oraz rękawiczki, a także w płyn do odkażania powierzchni oraz skóry. Będziemy także ograniczać kontakt z osobami postronnymi na terenie toru. W zawodach możemy wziąć udział dzięki zaangażowaniu naszych sponsorów oraz grantu Najlepsi z Najlepszych 4.0 Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Podczas przerwy członkowie zespołu nie próżnowali. By nabierać wyścigowego doświadczenia razem z innymi uczelnianymi zespołami wzięli udział w lidze Formula Student w Assetto Corsa. Mieli także czas, by przygotować się do konkurencji statycznych: business presentation, cost report oraz design event.
Najważniejsza w tym wszystkim jest jednak nasza najnowsza konstrukcja – WUT-3 zaprezentowana w lutym 2020 roku. Przy projektowaniu nowego pojazdu zrezygnowano z bezpiecznego podejścia zakładającego ewolucję. Nie dałoby nam to szans na konkurowanie z najlepszymi zespołami w stawce.
Dlatego zdecydowano się na rewolucję, która choć jest pracochłonna i kosztowna, może dać wymierne korzyści na torze. I tak opracowano projekt, który zrealizowano dzięki uporowi i ambicji studentów z WUT Racing.
Gdyby móc opisać konstrukcję dwoma słowami byłoby to włókno węglowe. Dużo włókna węglowego. Pełną stalową ramę zastąpiono kompozytowym nadwoziem samonośnym rodem z Formuly 1. Podobnie postąpiono z zawieszeniem gdzie oprócz kompozytu wykorzystano lotnicze stopy aluminium i tytanu, tak aby otrzymać maksymalną wytrzymałość przy jak najmniejszej masie. Postanowiono zmodyfikować seryjny silnik zwiększając pojemność cylindrów, tworząc własne mapy silnika oraz wzbogacając mieszankę paliwową. Oczujnikowano większość podzespołów pojazdu, tak aby w czasie rzeczywistym zbierać i analizować dane i stan pojazdu podczas jazdy. kierowca ma również do dyspozycji wyświetlacz który na bieżąco informuje go o kluczowych parametrach pojazdu (temperatura opon, silnika, ciśnienia w różnych układach pojazdu).
Tak przygotowaną i wcześniej przetestowaną maszyną udamy się do Chorwacji. Liczymy na dobry występ, jednak patrząc na szalony rok 2020, sam wyjazd jest już wielkim osiągnięciem.
Team WUT Racing to inicjatywa ambitnych studentów Politechniki Warszawskiej, którzy za cel postawili sobie zaprojektowanie, zbudowanie i wystawienie do wyścigu bolidu będącego w stanie konkurować z pojazdami innych uczelni z całego świata.
Formula Student to największy i najbardziej prestiżowy z konkursów studenckich organizowanych przez Society of Automotive Engineers International. Podczas konkursu auta sprawdzane są pod kątem pięciu różnych cech – bada się ich przyspieszenie, jazdę poślizgiem, sprint, ekonomię i wytrzymałość w wyścigu o łącznym dystansie 22 km.
Źródło: Informacja prasowa
Ostatnimi czasu na blogu nie wspominałem o Formule Student, mimo że jest to inicjatywa, którą szczerze popieram. Starsze teksty o innych polskich zespołach znajdziecie zgrupowane pod tagiem Formuła Student.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: