Zespół BWT Racing Point F1 Team w Austrii zaprezentował nowe malowanie na sezon 2020. Jednocześnie poinformowano, że firma BWT rozszerzyła współpracę i stała się sponsorem tytularnym.
Stajnia Racing Point zapowiadała prezentację z okazji startu sezonu. Nie było mowy w ich zapowiedziach, że pokażą nowy bolid i tak faktycznie się stało. Sama prezentacja odbyła się w Austrii w miejscowości Mondsee tuż obok siedziby firmy BWT. Miejsce prezentacji nie było przypadkowe, bo ta firma rozszerzyła swoją umowę i w 2020 roku będzie sponsorem tytularnym ekipy. Nowa pełna nazwa zespołu brzmi „BWT Racing Point F1 Team”. Nowy samochód RP20 zostanie pokazany pierwszego dnia testów przedsezonowych.
Zmiana wśród sponsorów tytularnych na sezon 2020
W minionym roku sponsorem tytularnym zespołu była firma SportPesa, ale nie jest już partnerem tej stajni. Umowa była zawarta na dwa lata z opcją przedłużenia o rok i jej wartość co roku miała wzrastać (inna informacja mówi o umowie trzyletniej, której każdy kolejny rok miał być aktywowany). Mówiło się o kwocie w granicach 8 – 12 mln $ w pierwszym roku. Otmar Szafnauer powiedział dziennikarzom po konferencji, że wciąż rozmawiają ze SportPesą i ta firma może pojawić się w tym roku, ale jako mniejszy partner. Firma po prostu ma spore problemy finansowe i prawne co prowadzi do rezygnacji z różnych umów sponsorskich w sporcie.
BWT jest jednym z głównych partnerów zespołu Force India / Racing Point od 2017 roku. BWT to producent systemów uzdatniania wody. To ta firma odpowiada za różowe malowania samochód tej ekipy od kilku lat. Kontrakt na sezon 2020 został rozszerzony, a firma stała się sponsorem tytularnym. Na samochodzie logotypy BWT są większe i lepiej widoczne. Nowa umowa została podpisana na kilka lat (nie podano konkretnej długości), a to oznacza, że pozostaną sponsorem w 2021 roku, gdy zespół zmieni nazwę na Aston Martin. Jednak jak wynika ze słów Otmara Szafnauera za wcześnie jest na spekulacje o malowaniu i pełnej nazwie zespołu na sezon 2021.
W ramach ciekawostki dodam, że BWT wybuduje jedną studnię w Gambii za każdy zdobyty w sezonie 2020 punkt przez zespół Racing Point.
Malowanie zespołu Racing Point na sezon 2020 – galeria zdjęć
Źródło: BWT Racing Point F1 Team
Nowe malowanie to kontynuacja schematu z poprzednich lat. Jest za to więcej różowego koloru, a logotypy firmy BWT są większe. Malowanie jest bardziej spójne dzięki temu, ze jest jeden sponsor tytularny. Kombinezony kierowców co widać na jednym zdjęciu również są bardziej różowe niż rok temu.
Sponsorzy zespołu BWT Racing Point F1 Team w 2020 roku
Zespół Racing Point ma liczne grono sponsorów, ale jeśli przyjrzymy się tym firmom bliżej (logotypy są na jednym ze zdjęć), to widać spore zależności. Kilku sponsorów jest powiązanych z Lawrencem Strollem i miliarderami, którzy zakupili ten zespół. Kolejna grupa sponsorów pochodzi z Meksyku i jest związana z Sergio Perezem. Reszta sponsorów jest niezależnych, ale to są już tylko mali partnerzy. Główny strumień pieniędzy płynie więc od BWT oraz z Kanady i Meksyku. Od 2021 roku do tego grona dołączy Aston Martin.
Podsumowanie i nowy samochód
Otmar Szafnauer podczas konferencji jasno zapowiedział, że celem na sezon 2020 jest czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Chcą być najlepszym zespołem środka stawki i zbliżyć się do czołowej trójki. Poczynili spore zmiany w projekcie samochodu, mają też do dyspozycji lepszy silnik od Mercedesa. Mają bardzo optymistyczne plany. Zespół się rozwija, fabryka jest modernizowana. To wszystko ma przynieść efekty. Nowy samochód jak wspomniałem na wstępie nie był obecny na prezentacji. W tym czasie był już w drodze na tor pod Barceloną. Testy ruszają niecałe dwa dni po prezentacji nowego malowania, więc nowa maszyna nie mogła być obecna w Austrii. Zostanie po raz pierwszy pokazana na początku testów.
Komplet informacji o wszystkich prezentacjach bolidów Formuły 1 na sezon 2020 znajduje się w specjalnym podsumowaniu TUTAJ.