Czas pit stopu w Formule 1 przy zakazie tankowania jest bardzo ważny. Czołowe zespoły notują czasy regularnie poniżej trzech sekund, a najszybsze z nich zbliżyły się do granicy dwóch sekund.
Na początku sezonu Red Bull ustanowił nowy rekord, zmieniając wszystkie koła w bolidzie Marka Webbera podczas GP Malezji w czasie 2,05 sekundy (więcej tutaj). Najszybszy pit stop należał do Red Bull, ale w Japonii został pobity, tylko przez kogo? Dzisiaj Auto Motor und Sport donosi, że Mercedes podczas GP Japonii pobił ten rekord. Dwukrotnie Nico Rosberg spędził na stanowisku swojego zespołu 2,02 sekundy. Trzeci pit stop był nieco wolniejszy i wyniósł 2,14 sekundy. Co dało kosmiczną średnią 2,06 sekundy. Więc teoretycznie to 2,02 sekundy Mercedesa jest nowym rekordem. Ale Ferrari twierdzi, że obsłużyli Fernando Alonso na Suzuce w czasie poniżej 2 sekund: dokładnie 1,95 sekundy. Więc kto wykonał najszybszy pit stop? Czas pit stopu zawsze będzie nieprecyzyjny, bo są to pomiary stoperem. Ten czas, który widzimy w telewizji często w rzeczywistości jest nieco szybszy. Precyzyjny pomiar można ustalić na podstawie telemetrii. Trudno będzie rozstrzygnąć kto jest najszybszy, bo w grę wchodzą ułamki sekundy, a sposób liczenia pobytu u mechaników może być różnie interpretowany. Czy liczyć od zatrzymania do ruszenia, czy do opuszczenia kół na asfalt.
AKTUALIZACJA.
Michael Schmidt z AMuS podaje, że czas tego pit stopu Ferrari zmierzony w ten sam sposób, co Rosberga to 2,11 sekundy, a więc to Mercedes jest rekordzistą. Ferrari używało innej metody pomiaru czasu.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: