Hugo Boss po 33 latach (!) współpracy z McLarenem po obecnym sezonie przestaniem być sponsorem zespołu. Hugo Boss był sponsorem McLarena prawie od początku zaangażowania się w niego Rona Dennisa. Hugo Boss od 2015 będzie współpracować z Mercedesem. To już potwierdzona wiadomość. Związana z tym, że Hugo Boss współpracuje od pewnego czasu z firmą Mercedes-Benz. Dlatego dalsze wspieranie rywala ich zespołu w F1 byłoby konfliktem interesów. Pojawiły się również dwie ciekawe plotki odnoście innych sponsorów.
Według nowych plotek po tym sezonie koncern Unilever odejdzie od Lotusa i jedna z jego marek stanie się tytularnym sponsorem McLarena. Trudno zliczyć ile plotek było już w tej sprawie i ile marek wymieniało się w tym kontekście. Do Unilevera należy całe mnóstwo znanych marek, ale nie kojarzą się one zbytnio z F1 i taki mariaż wyglądał by dziwnie. Wyobrażacie sobie Knorr McLarena, albo Lipton McLaren? Bo ja nie. TUTAJ lista ich wszystkich marek.
Lotus natomiast ma odnowić współpracę ze swoim dawnym i najbardziej znanym sponsorem, czyli producentem papierosów John Player Special (KLIK). Reklama wyrobów tytoniowych jest zakazana w F1. Ale jak pokazuje przykład Ferrari i Marlboro wciąż da się reklamować papierosy w F1, ale nie w bezpośredni sposób. Ferrari inkasuje podobno 100 mln $ od Marlboro mimo, że nigdzie nie ma śladu po ich nazwie, czy logo. Ale dawna obecność i odpowiednia kolorystyka sprawia, że ludzie nadal kojarzą te dwie marki. Podobnie ma to działać w przypadku Lotusa. Obecna kolorystyka bolidu, która już przypomina dawne malowanie, zostałaby jeszcze bardziej zmodyfikowana. Producenci papierosów z uwagi na ograniczenia w reklamie swoich wyrobów są w stanie zapłacić więcej niż inni sponsorzy. Dlatego taka współpraca dla Lotusa byłaby bardzo korzystna.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: