Wewnątrz-zespołowe pojedynki kierowców Formuły 1 w kwalifikacjach i wyścigach w sezonie 2020. Przez cały 2020 rok będę uzupełniał w tabelach informacje na temat wyników wewnątrz-zespołowych pojedynków kierowców w każdej stajni F1.
Jednym z najlepszych punktów odniesienia do analizy formy danego kierowcy F1 jest sprawdzenie tego, jak prezentuje się on na tle swojego zespołowego partnera. Nie we wszystkich sytuacjach jest to porównanie w pełni obiektywne z uwagi na wiele losowych czynników takich jak awarie, kolizje czy kary. Jednak w F1, gdzie każdy zespół dysponuje innym bolidem, to wewnętrzna rywalizacja pozwala najcelniej sprawdzić jaką formę prezentuje dany zawodnik. Kierowcy mają do dyspozycji ten sam sprzęt, więc możemy sprawdzić który z nich lepiej go wykorzystuje.
Pod uwagę biorę tylko rywalizacje kierowców w kwalifikacjach oraz w wyścigach. Pomijam zupełnie treningi, które rządzą się swoimi prawami i tam nigdy celem nie jest pokonanie zespołowego partnera, a odpowiednie przygotowanie się do kwalifikacji i wyścigu.
Aktualizacja 09.08.2020 r. Nico Hulkenberg zastępował Sergio Pereza podczas weekendu z GP Wielkiej Brytanii i GP 70-lecia. Osobno zestawiłem jego pojedynek ze Strollem w kwalifikacjach i wyścigach.
Aktualizacja 17.10.2020 r. Nico Hulkenberg zastępował Lance’a Strolla podczas weekendu z GP Eifel. Osobno zestawiłem jego pojedynek z Perezem w kwalifikacjach i wyścigach.
Aktualizacja 05.12.2020 r. Pietro Fittipaldi zastąpił Romaina Grosjeana w Haasie w GP Sakhiru, George Russell zastąpił Lewisa Hamiltona w Mercedesie, a Jack Aitken George Russella w Williamsie. Zestawiłem osobno te trzy pojedynki.
Wewnątrz-zespołowe pojedynki kwalifikacyjne w sezonie 2020
W przypadku pojedynków kwalifikacyjnych na potrzeby opracowania poniższej tabeli biorę pod uwagę kilka warunków. Porównuję kierowców jednego zespołu w czasie sesji kwalifikacyjnej. Ten, który w trakcie kwalifikacji wywalczy lepsze miejsce, ten wygrywa wewnętrzny pojedynek. Obaj kierowcy muszą wziąć udział w kwalifikacjach. Jeśli jeden z nich z jakiegoś powodu w ogóle nie wyjedzie na tor, to taką sesję kwalifikacyjną pomijam. Nie biorę pod uwagę wszelkich kar przesunięcia na starcie. Uwzględniam tylko kary dyskwalifikacji z wyników kwalifikacji np. w związku z nieregulaminowym bolidem. Jeżeli obaj kierowcy wzięli udział w kwalifikacjach, to musi być jeden zwycięzca w danym zespole nawet w sytuacji, gdy jeden z kierowców z uwagi na problemy techniczne czy kraksę nie był w stanie bezproblemowo przejechać żadnego pomiarowego okrążenia. Jeżeli w danym zespole zmieni się skład kierowców w trakcie sezonu, to wewnętrzny pojedynek liczy się od nowa.
Pojedynki kwalifikacyjne w sezonie 2020 Formuły 1
Dodatkowe pojedynki | ||
Tabela zaktualizowana po kwalifikacjach do GP Abu Zabi |
Wewnątrz-zespołowe pojedynki wyścigowe w sezonie 2020
W przypadku pojedynków wyścigowych przyznaję punkty na podstawie końcowych wyników już po zaliczeniu wszelkich kar. Jeżeli jeden z kierowców zostanie wykluczony z wyników wyścigu lub w ogóle do niego nie wystartuje, to w takim wypadku nie przyznaję jego zespołowemu partnerowi punktu. Jeżeli obaj kierowcy danego zespołu nie zostali sklasyfikowani w wyścigu (przejechali poniżej 90% dystansu), to żaden z nich nie dostaje punktu, bez względu na powód i moment nieukończenia zawodów. Jeżeli jeden z kierowców nie ukończył wyścigu, a drugi dojechał do mety, to dostaje jeden punkt bez względu na powód wycofania się swojego partnera. Jeżeli w danym zespole zmieni się skład kierowców w trakcie sezonu, to wewnętrzny pojedynek liczy się od nowa.
Pojedynki wyścigowe w sezonie 2020 Formuły 1
Dodatkowe pojedynki | ||
Tabela zaktualizowana po wyścigu o GP Abu Zabi |
Tabele w tym tekście będą aktualizowane po każdym weekendzie wyścigowym. Można je łatwo odnaleźć w menu głównym – kategoria “Sezon 2020”.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: