Nie wiem czy w Ferrari tak przyzwyczaili się do tłumaczenia niepowodzeń na torze problemami ze swoim tunelem aerodynamicznym, czy też nie mają fachowców, którzy je wreszcie wyeliminują. Ta sytuacja jest już komiczna. Od kilku lat co pewien czas pojawiają się wypowiedzi z zespołu, że mają problemy z tunelem aerodynamicznym. Dzisiaj Simone Resta – zastępca szefa projektu (o ile dobrze przetłumaczyłem deputy chief designer) powiedział, że wciąż mają problemy z tunelem i liczą, że rozwiążą je pod koniec lata. Jakbym pierwszy raz słyszał takie zapewnienia. Ale przecież Ferrari korzysta od dawna z tunelu należącego do Toyoty, który jest uważany za najlepszy. Cały tegoroczny samochód był w nim testowany. Ich tunel miał w zeszłym roku przerwę, był modernizowany. Oczywiście rodzi to problemy logistyczne, ale odległość do Kolonii nie jest bardzo duża, wystarczy codziennie wysyłać busa z częściami do sprawdzenia i po sprawie. Ciekawi mnie czym w razie niepowodzeń będą się tłumaczyć za rok, kiedy czas pracy w tunelach aerodynamicznych zostanie mocno ograniczony. Przecież nie zrzucą winy na silnik, bo jakby to świadczyło o ich samochodach drogowych.
Montezemolo zapowiedział budowę nowego tunelu aerodynamicznego na potrzeby F1, ma on być gotowy w 2015 roku. Obecny tunel modernizują od dawna, a narzekania nie cichną. To musi być wina ludzi za to odpowiedzialnych. Poza tym problemy Ferrari wynikają z tego, że zawsze rozwijali się poprzez testy na torze i gdy wprowadzono ograniczenia w tym aspekcie, to nie mogą się przestawić na tak wydajną pracę, jak Red Bull czy McLaren w tunelach i w CFD. James Allison do nich dołączy, na razie ma zakaz pracy u konkurencji, ale od początku przyszłego roku wejdzie do zespołu. Ale czy uda mu się zrobić różnicę, jak otaczać go będą ludzie, którzy do tej pory niezbyt sobie radzą?
McLaren ma w tym roku podobne problemy. Nie zgadzały im się dane z tunelu i te z toru, ale jakoś na to nie narzekają. Także korzystali z tunelu Toyoty, a tymczasem Force India, które zrobiło lepszy bolid na starcie sezonu, wynajmuje ich tunel. Także nie można wszystkie zrucać na tunel aerodynamiczny.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: