Potrzeba było spotkań grupy strategicznej F1 i komisji F1, aby wpaść na pomysł dwóch nowych trofeów w Formule 1. Tylko, że takie nieoficjalne plebiscyty organizuje od dawna wiele stron internetowych.
Formuła 1 planuje zwiększyć interakcję z kibicami poprzez dwa nowe trofea: dla najlepszego manewru wyprzedzania oraz dla najlepszego kierowcy. Szczegóły trofeów zostaną jeszcze ustalone. Kluczem będą tu glosowania kibiców po każdym Grand Prix w serwisach społecznościowych. Na koniec sezonu zwycięzcy w obu tych klasyfikacjach dostaną trofea. F1 nie odkryła tu Ameryki bo wiele stron internetowych poświęconych Formule 1 organizuje takie głosowania. Teraz F1 naśladuje te sprawdzone pomysły.
Liczę, że ten ruch doprowadzi do uruchomienia oficjalnego profilu Formuły 1 na Facebooku. F1 w zeszłym roku szerzej otworzyła się na Internet i był to ruch udany. Ale wciąż F1 jest w tyle za innymi globalnymi sportami jeśli chodzi o obecność w Internecie.
Dotychczasowe trofea w Formule 1
W Formule 1 od 2007 roku istnieje DHL Fastest Lap Award. Nagroda ta przyznawana jest co roku kierowcy, który wykręci najwięcej najszybszych okrążeń podczas wyścigów w całym sezonie.
W 2014 roku wprowadzono FIA Pole Trophy, dla kierowcy który zdobędzie najwięcej Pole Position w sezonie.
W 2015 roku wprowadzono DHL Fastest Pit Stop Award. Nagrodę otrzymuje zespół który przeprowadzał najszybsze pit-stopy w sezonie. Z każdego wyścigu wybierany jest jeden najszybszy pit-stop (liczy się czas obsługi przez mechaników, nie cały przejazd przez aleję serwisową). Który zespół ma ich najwięcej, ten otrzymuje specjalne trofeum. W 2015 roku wygrało Ferrari.
Sponsoring
jak widać powyżej nowe nagrody również mogą doczekać się dołączenia do ich nazwy jednego ze sponsorów Formuły 1. To świetna okazja do dodatkowego zarobku dla FOM. A Bernie Ecclestone takich okazji nie przepuszcza.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: