Zespół McLaren Racing poinformował o przedłużeniu umowy z Lando Norrisem. Brytyjczyk związał się z zespołem na kilka lat, a więc razem z Danielem Ricciardo będą stanowić skład McLarena w kolejnych sezonach.
Zawody w Monako bardzo często w Formule 1 były momentem komunikowania ważnych umów z kierowcami i sponsorami. McLaren intensywnie wykorzystuje okres bezpośrednio przed GP Monako 2021 na swoje ogłoszenia: będą wykorzystywać specjalne malowanie Gulf Oil (szczegóły), pozyskali nowego sponsora z branży hazardowej, po raz pierwszy na torze pojawi się zupełnie nowy motorhome. Najważniejsze ogłoszenie to jednak nowy kontrakt Lando Norrisa.
Lando Norris jest związany z McLarenem od początku 2017 roku. W sezonie 2019 zadebiutował w Formule 1 i od tego momentu jest podstawowym kierowcą zespołu. Brytyjczyk cały czas podpisuje kontrakty, który są nazywane są „wieloletnimi”, ogłoszone dzisiaj przedłużenie umowy również nie precyzuje końcowej daty.
Komunikat prasowy McLarena (Źródło) jest bardzo zawiły jeśli chodzi o długość umowy Norrisa. Zespół informuje, że Norris podpisał wieloletni kontrakt, który ustala ich skład na okres „poza 2022 rok”. Żeby to najlepiej zrozumieć, to trzeba cofnąć się do zeszłego roku, gdy swój kontrakt podpisał Daniel Ricciardo. Podano wtedy, że jest to umowa wieloletnia, obowiązująca od 2021 roku. Australijczyk zdradził podczas prezentacji tegorocznego samochodu, że ma umowę na trzy lata, a więc do końca 2023 roku. Możemy założyć, że nowy kontrakt Lando Norrisa również obowiązuje do końca 2023 roku, bo komunikat sugeruje jego związek z umową Ricciardo i ma wykraczać poza 2022 rok. To oznacza, że McLaren na długi czas stabilizuje skład kierowców.
W przypadku komunikatu o przedłużeniu umowy z Norrisem zaskakujący może być jedynie termin, bo zespół bardzo szybko przedłużył umowę. Sam fakt przedłużenia nie jest niczym zaskakującym. Lando Norris to wciąż bardzo młody kierowca, którego forma z roku na rok rośnie. Sezon 2021 rozpoczął znakomicie, więc pod względem sportowym nie można mieć do niego żadnych zarzutów. McLaren zwlekając ze swoją decyzją mógł ryzykować, że jakiś inny zespół zgłosi się do Norrisa i zaoferuje mu lepsze warunki.
McLaren pod rządami Zaka Browna całkowicie odświeżył swój wizerunek, co pozwoliło pozyskać wielu nowych sponsorów. Bardzo pozytywna para kierowców Norris – Ricciardo (wcześniej Norris – Sainz) to jeden z głównych filarów na których opierają ten odświeżony wizerunek. McLaren ma kierowców prezentujących wysoki poziom sportowy, a którzy poza torem są bardzo pozytywni i chętnie biorą udział w akcjach promocyjnych.
Sezon transferowy na 2022 rok
McLaren jest pierwszym zespołem, który w trakcie 2021 roku poinformował o przedłużeniu / podpisaniu umowy z kierowcą. Sezon transferowy na kolejny rok będzie powoli ruszał, zwykle tak właśnie dzieje się pod koniec maja. W kolejnych tygodniach plotek będzie coraz więcej. Połowa kierowców na umowy, które obowiązują również na sezon 2022, więc jeśli zostaną one utrzymane, to nie należy nastawiać się na duże niespodzianki. Obecnie kluczowa jest sytuacja w Mercedesie, gdzie kontrakty obu kierowców wygasają po sezonie 2021. W zespołach McLaren, Ferrari, Aston Martin i Haas nie powinno być zmian, bo kierowcy mają umowy na kolejny rok.
Pełne składy zespołów F1 na sezon 2022 wraz z długościami poszczególnych kontraktów znajdziecie pod tym linkiem.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: