Williams Racing pokazał nowe malowanie swojego bolidu FW43 na tydzień przed startem sezonu 2020. Zespół wrócił tradycyjnych biało-niebieskich barw, po tym jak rozwiązali umowę z tytularnym sponsorem.
Williams rozwiązał pod koniec maja umowę ze swoim sponsorem tytularnym, firmą ROKiT (szczegóły). To z uwagi na tę firmę schemat malowania zaprezentowany w lutym był biało-czerwono-niebieski. Dodatkowo na samochodzie były logotypy marek: ROKiT, ABK, Bogarts i Bandero. Po rezygnacji z tej umowy co zrozumiałe wszystkie te reklamy zniknęły z samochodów oraz kombinezonów kierowców. Zespół zapowiedział nowe malowanie i faktycznie doczekaliśmy się jego prezentacji przed startem sezonu. Williams nie poszedł na łatwiznę co oznaczałoby proste zlikwidowanie elementów związanych z ROKiT, a przygotowali zupełnie nowy schemat.
Na trzech zdjęciach zrobionych w fabryce zaprezentowali zupełnie nowy wzór malowania w którym dominują ich tradycyjne kolory: biały i niebieski. Nowe malowanie na pewno jest bardziej eleganckie i pozytywnie będzie się wyróżniać w tym sezonie F1. Williams wykorzystuje tradycyjną, błyszczącą farbę. Nie naśladują kilku zespołów, które w ostatnim czasie zaczęły korzystać z matowych farb. W nowym malowaniu dominuje biały kolor. Niebieski jest w dwóch odcieniach, jaśniejszym i ciemniejszym. Wszystko się ładnie komponuje i jest eleganckie, ale dla mnie osobiście jest to krok w tył, bo podobał mi się poprzedni wzór. W tym brakuje mi jakiegoś wyróżniającego się elementu.
Galeria: nowe malowanie Williamsa na sezon 2020
Źródło: Williams Racing
Sponsorzy i nowe logotypy na bolidach
W bocznej części samochodów możemy teraz zobaczyć duże logotypy Sofiny, czyli firmy należącej do Michaela Latifiego. Nad nią znajduje się większy logotyp marki Acronis – niezależny sponsor. Zespół po rozwiązaniu kontraktu z ROKiT-em ma mało sponsorów, a najwięksi z nich (również Lavazza i bank RBS) są powiązani z Latifim. Kanadyjski miliarder dodatkowo kilka tygodni temu udzielił zespołowi pożyczki w wysokości 45 mln $. Latifi prawdopodobnie w zamian za większe reklamy swoich marek (Lavazza zyska większą powierzchnię na kombinezonach) oraz miejsce w zespole dla syna nie będzie oczekiwał zwrotu tych całości lub części pieniędzy. Można to według mnie traktować jako zapłaconą z góry kwotę za dłuższy okres współpracy.
Williams szuka nowego inwestora, który mógłby nawet zakupić cały zespół. Cały proces ma potrwać jeszcze 3-4 miesiące, podobno jest kilku potencjalnie zainteresowanych. Większe zaangażowanie Michaela Latifiego sugeruje, że on może być faworytem.
Na samochodzie widzimy dwa logotypy związane z Formułą 1. Przed oraz po bokach kokpitu kierowcy są logotypy 70-lecia F1. Na bocznym płacie tylnego skrzydła oraz na systemie Halo widać natomiast tęczę będącą symbolem tegorocznej kampanii Liberty Media #WeRaceAsOne, która ma na celu jednoczyć padok w walce z rasizmem oraz innymi światowymi problemami. Jest to tęcza 10-kolorowa. Każdy z kolorów reprezentuje jeden z zespołów z aktualnej stawki. Te dwa logotypy powinny pojawić się na wszystkich samochodach w stawce.
Galeria zdjęć pierwszej wersji malowania
Źródło: Williams Racing
Komplet informacji o wszystkich prezentacjach bolidów Formuły 1 na sezon 2020 znajduje się w specjalnym podsumowaniu TUTAJ. Nie aktualizuję tamtego podsumowania o nowe barwy Williamsa.