Jednostka napędowa w Formule 1 jest obecnie podzielona na tak zwane tokeny, jest ich w sumie 66. Dzielą się one na trzy kategorie: 1, 2 i 3. Co roku producent silnika ma możliwość jego modyfikacji. Aby ograniczyć koszty z tym związane i liczbę zmian stosuje się limit tokenów do wykorzystania. Przed sezonem 2015 każdy producent ma możliwość wykorzystania 32 tokenów. A więc istnieje możliwość wymiany prawie połowy silnika. Liczba tokenów będzie co roku zmniejszana. Równocześnie zamrażane na stałe będą niektóre elementy silnika. Dlatego najlepszy okres do ulepszenia jest teraz. Mercedes, który ma najlepszą jednostkę napędową również nie stoi w miejscu. Jedną ze zmian na przyszły sezon będzie nowy bezpośredni wtrysk paliwa, który ma dać dodatkowe 40 koni mechanicznych.
Według omnicorse.it Bosch przygotowuje nowy bezpośredni wtrysk paliwa do silnika Mercedesa na sezon 2015. Będzie on wtłaczał paliwo do komory spalania silnika V6 Turbo pod ciśnieniem 500 barów. Według regulaminu FIA jest to maksymalny dopuszczalny poziom. W tym roku bezpośredni wtrysk paliwa w silniku Mercedesa PU106A Hybrid osiąga niewiele więcej niż połowę dopuszczalnego przez regulamin ciśnienia. Ta zmiana ma zmniejszyć zużycie paliwa i dać dodatkowe 40 koni mechanicznych (chociaż ta wielkość wydaje mi się zawyżona).
W obecnym sezonie jedynie silnik Ferrari osiąga 500 barów ciśnienia w bezpośrednim wtrysku paliwa, dzięki rozwiązaniu opracowanemu przez Magneti Marelli. Również Honda w 2015 roku ma osiągnąć ten poziom. Renault natomiast nie widzi potrzeby przekroczenia poziomu 250 barów.
Przyszłoroczne silniki będą na pewno wyraźnie bardziej wydajne od tegorocznych. Wszyscy producenci wprowadzą zmiany. W tym roku silniki razem z pełną mocy systemów odzyskiwania energii osiągają około 750 koni mechanicznych. A raczej ten poziom osiąga tylko Mercedes, Ferrari i Renault są z tyłu. Problemem natomiast może być awaryjność w 2015 roku. W końcu liczba wyścigów wzrośnie z 19 do 20. A liczba silników dostępnych w sezonie spadnie z 5 do 4. A więc ich żywotność musi wzrosnąć o 25%.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: